Personeelsnood dwingt Luikse terminal semi-autonoom te varen

Het personeelstekort in de Belgische binnenvaart is zo groot, dat containerterminal LCT in Luik de inzet van een semi-autonoom varend containerschip als enig overgebleven mogelijkheid ziet. De terminal zet sinds kort het 110-meterschip Tercofin 2 in op de lijndienst Antwerpen-Luik. Het wordt op afstand bestuurd vanuit het controlecentrum van Seafar in Antwerpen.

De Tercofin 2 vaart sinds kort 2 keer per week van Luik naar Antwerpen. (Foto Seafar)
De Tercofin 2 vaart sinds kort 2 keer per week van Luik naar Antwerpen. (Foto Seafar)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Personeelsnood dwingt Luikse terminal semi-autonoom te varen | Schuttevaer.nl

Personeelsnood dwingt Luikse terminal semi-autonoom te varen

Het personeelstekort in de Belgische binnenvaart is zo groot, dat containerterminal LCT in Luik de inzet van een semi-autonoom varend containerschip als enig overgebleven mogelijkheid ziet. De terminal zet sinds kort het 110-meterschip Tercofin 2 in op de lijndienst Antwerpen-Luik. Het wordt op afstand bestuurd vanuit het controlecentrum van Seafar in Antwerpen.

De Tercofin 2 vaart sinds kort 2 keer per week van Luik naar Antwerpen. (Foto Seafar)
De Tercofin 2 vaart sinds kort 2 keer per week van Luik naar Antwerpen. (Foto Seafar)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer