Wärtsilä op weg naar emissieloos

Wärtsilä is nauw betrokken bij Zero Emission Services (ZES), dat werkt aan elektrische voortstuwingssystemen voor de binnenvaart en doet daarnaast onderzoek naar alternatieve brandstoffen voor zowel de binnen- als de zeevaart. Maar ook op het gebied van Stage V is de Finse motorenfabrikant actief. Binnenkort wordt de Wärtsilä 14, de highspeed motor die de Finse fabrikant samen met Liebherr ontwikkelde, gecertificeerd.

De testen met de Wärtsilä 14 verliepen volgens account manager Binnenvaart ‘buitengewoon gunstig’. ‘De emissies zijn ver onder het niveau wat nodig is voor Stage V.’ (Foto Wärtsilä)
De testen met de Wärtsilä 14 verliepen volgens account manager Binnenvaart ‘buitengewoon gunstig’. ‘De emissies zijn ver onder het niveau wat nodig is voor Stage V.’ (Foto Wärtsilä)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Wärtsilä op weg naar emissieloos | Schuttevaer.nl

Wärtsilä op weg naar emissieloos

Wärtsilä is nauw betrokken bij Zero Emission Services (ZES), dat werkt aan elektrische voortstuwingssystemen voor de binnenvaart en doet daarnaast onderzoek naar alternatieve brandstoffen voor zowel de binnen- als de zeevaart. Maar ook op het gebied van Stage V is de Finse motorenfabrikant actief. Binnenkort wordt de Wärtsilä 14, de highspeed motor die de Finse fabrikant samen met Liebherr ontwikkelde, gecertificeerd.

De testen met de Wärtsilä 14 verliepen volgens account manager Binnenvaart ‘buitengewoon gunstig’. ‘De emissies zijn ver onder het niveau wat nodig is voor Stage V.’ (Foto Wärtsilä)
De testen met de Wärtsilä 14 verliepen volgens account manager Binnenvaart ‘buitengewoon gunstig’. ‘De emissies zijn ver onder het niveau wat nodig is voor Stage V.’ (Foto Wärtsilä)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer