Damen Shipyards en MO4 digitaliseren zeegangsgedrag

Voor het transport van offshorewerkers of onderdelen zoals monopiles en turbines zijn offshorebedrijven afhankelijk van de weersomstandigheden op zee. Met name op de Noordzee heb je een beperkt window van een aantal maanden waarbinnen je werkzaamheden in relatieve rust kunt uitvoeren.

Met een goede dataset en een zogenoemde digitale tweeling wordt voorspelbaar hoe een schip onder elke omstandigheid beweegt. Foto Damen
Met een goede dataset en een zogenoemde digitale tweeling wordt voorspelbaar hoe een schip onder elke omstandigheid beweegt. Foto Damen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Damen Shipyards en MO4 digitaliseren zeegangsgedrag | Schuttevaer.nl

Damen Shipyards en MO4 digitaliseren zeegangsgedrag

Voor het transport van offshorewerkers of onderdelen zoals monopiles en turbines zijn offshorebedrijven afhankelijk van de weersomstandigheden op zee. Met name op de Noordzee heb je een beperkt window van een aantal maanden waarbinnen je werkzaamheden in relatieve rust kunt uitvoeren.

Met een goede dataset en een zogenoemde digitale tweeling wordt voorspelbaar hoe een schip onder elke omstandigheid beweegt. Foto Damen
Met een goede dataset en een zogenoemde digitale tweeling wordt voorspelbaar hoe een schip onder elke omstandigheid beweegt. Foto Damen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer