Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

[OPINIE] ‘Dwarsscheeps geladen containers slaan niet overboord’

Er zijn momenteel 45 containerreuzen in opdracht gegeven aan scheepswerven. Dan gaat het over schepen van 15.500 tot 24.000 teu. Wanneer komt Nederland nu eens in het geweer om eisen te stellen aan de belading van dergelijke schepen? Waarom moeten alle containers in lengterichting aan dek worden geplaatst?
1 / 1
De Baltic Tern verloor vijf containers boven de Waddeneilanden. (Foto Kustwacht)

De Baltic Tern verloor vijf containers boven de Waddeneilanden. (Foto Kustwacht)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (4)
  • Jan Koning

    probeer het eens met lego

  • J.Teunisse

    Heer Kremer, leg uw idee eens voor bij een paar zeer grote container stuwadoors en bij Maersk , OOCL , Hapagloyd etc. Uw voorstellen vallen niet onder de bevoegdheid van 1 enkele staat. In de containerhandling telt tegenwoordig elke seconde. Uw idee kost tijd .

  • mscharisma

    Wat denk je, wat er gebeurd met zo 8 of 9 hoog gestapelde containers. In storm weer, de onderste van zo stapel veel te verduren krijg. Wanneer ze beginnen, maximale gewicht in een stapel containers, om de onderste te ontzien in G-krachten, zal misschien ook wel helpen.

  • elzinga

    Kremer komt niet vaak buiten zo te lezen.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook