Kleine schepen leggen het loodje bij vergroening

De noodzakelijke vergroening van de binnenvaart versnelt het einde van de vloot schepen kleiner dan 86 meter. Hierdoor dreigt volgens de Rabobank een omgekeerde modal shift. ‘De lading die deze schepen vervoeren, gaan naar de weg. Dat zorgt voor extra druk op onze wegen.’

Volgens de Rabobank hebben vooral de oudere en kleinere binnenvaartschepen minder mogelijkheden om te investeren in verduurzaming. Het zorgt mogelijk voor het nog sneller verdwijnen van de kleine binnenvaart. En dat kan weer voor het gevreesde reverse modal shift zorgen. (Foto Erik van Huizen)
Volgens de Rabobank hebben vooral de oudere en kleinere binnenvaartschepen minder mogelijkheden om te investeren in verduurzaming. Het zorgt mogelijk voor het nog sneller verdwijnen van de kleine binnenvaart. En dat kan weer voor het gevreesde reverse modal shift zorgen. (Foto Erik van Huizen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kleine schepen leggen het loodje bij vergroening | Schuttevaer.nl

Kleine schepen leggen het loodje bij vergroening

De noodzakelijke vergroening van de binnenvaart versnelt het einde van de vloot schepen kleiner dan 86 meter. Hierdoor dreigt volgens de Rabobank een omgekeerde modal shift. ‘De lading die deze schepen vervoeren, gaan naar de weg. Dat zorgt voor extra druk op onze wegen.’

Volgens de Rabobank hebben vooral de oudere en kleinere binnenvaartschepen minder mogelijkheden om te investeren in verduurzaming. Het zorgt mogelijk voor het nog sneller verdwijnen van de kleine binnenvaart. En dat kan weer voor het gevreesde reverse modal shift zorgen. (Foto Erik van Huizen)
Volgens de Rabobank hebben vooral de oudere en kleinere binnenvaartschepen minder mogelijkheden om te investeren in verduurzaming. Het zorgt mogelijk voor het nog sneller verdwijnen van de kleine binnenvaart. En dat kan weer voor het gevreesde reverse modal shift zorgen. (Foto Erik van Huizen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer