Binnenvaart mist informatie in containerketen

Zeeschepen varen steeds vaker uit schema, waardoor de zogenoemde Cargo Opening Times (COT) en Cargo Closing Times (CCT) steeds meer verschuiven. Dat is zeer problematisch voor de achterlandvervoerders, die daarover vaak niet tijdig worden geïnformeerd. Het Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB) roept op tot betere communicatie binnen de vervoersketen.

De enorme schaalvergroting van de laatste jaren maakt ook dat het bij elke vertraging meteen om enorme aantallen containers gaat. Foto Robin van den Bovenkamp
De enorme schaalvergroting van de laatste jaren maakt ook dat het bij elke vertraging meteen om enorme aantallen containers gaat. Foto Robin van den Bovenkamp

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart mist informatie in containerketen | Schuttevaer.nl

Binnenvaart mist informatie in containerketen

Zeeschepen varen steeds vaker uit schema, waardoor de zogenoemde Cargo Opening Times (COT) en Cargo Closing Times (CCT) steeds meer verschuiven. Dat is zeer problematisch voor de achterlandvervoerders, die daarover vaak niet tijdig worden geïnformeerd. Het Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB) roept op tot betere communicatie binnen de vervoersketen.

De enorme schaalvergroting van de laatste jaren maakt ook dat het bij elke vertraging meteen om enorme aantallen containers gaat. Foto Robin van den Bovenkamp
De enorme schaalvergroting van de laatste jaren maakt ook dat het bij elke vertraging meteen om enorme aantallen containers gaat. Foto Robin van den Bovenkamp

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer