Overbeladen kruiplijncoaster moet lading lossen

De Nederlandse kruiplijncoaster Rimini is woensdagavond in de sluis van Brunsbüttel tegengehouden omdat het schip te diep geladen was.

De Rimini (Foto Amasus Shipping)
De Rimini (Foto Amasus Shipping)

De Rimini was met een lading schroot op weg van Klaipeda in Litouwen naar Moerdijk. Beambten van de Wasserschutzpolizei constateerden met een blik op de ijken dat het schip te diep in het water lag. Controle aan boord wees uit dat de inzinking 4,7 centimeter te veel was. Volgens de meetbrief leverde dat volgens de WSP een overbelading op van 45 ton.

Twee keer per week verzendt onze redactie een gratis nieuwsbrief. Wilt u op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief!

Het schip kreeg een vaarverbod en werd naar een steiger in de binnenhaven van Brunsbüttel verwezen. De Rimini mag pas verder als een deel van de lading gelost is. De autoriteiten legden verder een zekerheidstelling van 1400 euro op. De Wasserschutzpolizei heeft proces-verbaal opgemaakt.

Lees ook:

De schipper van een Nederlands schip heeft op het Küstenkanaal een proces-verbaal gekregen voor het varen met te grote diepgang. Beambten van de WSP constateerden dat het schip 2,72 meter in lag. Er mag daar met maximaal 2,50 diepgang gevaren  worden.

De Duitse binnenvaarttanker Heide heeft een steiger geraakt in de Oliehaven van Brunsbüttel. Dat gebeurde tijdens het ontmeren van het zeeschip Bow Optima, een 183 meter lange olie- en chemicaliëntanker.

Overbeladen kruiplijncoaster moet lading lossen | Schuttevaer.nl

Overbeladen kruiplijncoaster moet lading lossen

De Nederlandse kruiplijncoaster Rimini is woensdagavond in de sluis van Brunsbüttel tegengehouden omdat het schip te diep geladen was.

De Rimini (Foto Amasus Shipping)
De Rimini (Foto Amasus Shipping)

De Rimini was met een lading schroot op weg van Klaipeda in Litouwen naar Moerdijk. Beambten van de Wasserschutzpolizei constateerden met een blik op de ijken dat het schip te diep in het water lag. Controle aan boord wees uit dat de inzinking 4,7 centimeter te veel was. Volgens de meetbrief leverde dat volgens de WSP een overbelading op van 45 ton.

Twee keer per week verzendt onze redactie een gratis nieuwsbrief. Wilt u op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief!

Het schip kreeg een vaarverbod en werd naar een steiger in de binnenhaven van Brunsbüttel verwezen. De Rimini mag pas verder als een deel van de lading gelost is. De autoriteiten legden verder een zekerheidstelling van 1400 euro op. De Wasserschutzpolizei heeft proces-verbaal opgemaakt.

Lees ook:

De schipper van een Nederlands schip heeft op het Küstenkanaal een proces-verbaal gekregen voor het varen met te grote diepgang. Beambten van de WSP constateerden dat het schip 2,72 meter in lag. Er mag daar met maximaal 2,50 diepgang gevaren  worden.

De Duitse binnenvaarttanker Heide heeft een steiger geraakt in de Oliehaven van Brunsbüttel. Dat gebeurde tijdens het ontmeren van het zeeschip Bow Optima, een 183 meter lange olie- en chemicaliëntanker.