Duizenden banen weg bij Duitse scheepsbouw

De Duitse scheepsbouw heeft noodgedwongen honderden banen geschrapt en duizenden staan op de tocht. De grootste klap gaat vallen bij de Meyer Werft in Papenburg, waar naar schatting 1800 banen verdwijnen. Op de tweede plaats staan de MV Werften met vestigingen in Wismar, Stralsund en Rostock-Warnemünde waar een derde van de 3100 arbeidsplaatsen verdwijnt. Het moederbedrijf Genting in Maleisië verkeert in zwaar weer en heeft zelfs al opdrachten gestopt.

In oktober 2020 leverde de Meyer Werft de Iona op aan P&O Cruises; eind februari werd begonnen met de bouw van het zusterschip Arvia. De oplevering staat gepland voor eind 2022. (Foto Meyer Werft)
In oktober 2020 leverde de Meyer Werft de Iona op aan P&O Cruises; eind februari werd begonnen met de bouw van het zusterschip Arvia. De oplevering staat gepland voor eind 2022. (Foto Meyer Werft)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duizenden banen weg bij Duitse scheepsbouw | Schuttevaer.nl

Duizenden banen weg bij Duitse scheepsbouw

De Duitse scheepsbouw heeft noodgedwongen honderden banen geschrapt en duizenden staan op de tocht. De grootste klap gaat vallen bij de Meyer Werft in Papenburg, waar naar schatting 1800 banen verdwijnen. Op de tweede plaats staan de MV Werften met vestigingen in Wismar, Stralsund en Rostock-Warnemünde waar een derde van de 3100 arbeidsplaatsen verdwijnt. Het moederbedrijf Genting in Maleisië verkeert in zwaar weer en heeft zelfs al opdrachten gestopt.

In oktober 2020 leverde de Meyer Werft de Iona op aan P&O Cruises; eind februari werd begonnen met de bouw van het zusterschip Arvia. De oplevering staat gepland voor eind 2022. (Foto Meyer Werft)
In oktober 2020 leverde de Meyer Werft de Iona op aan P&O Cruises; eind februari werd begonnen met de bouw van het zusterschip Arvia. De oplevering staat gepland voor eind 2022. (Foto Meyer Werft)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer