De werkzaamheden hebben plaats bij Koninklijke IHC aan het Calandkanaal. Het bestaande pijpenlegsysteem werd weggehaald en wordt vervangen door een nieuw J-lay systeem dat 1500 ton aankan en pijpleidingen tot op dieptes van 3500 meter kan leggen. Dat systeem heeft IHC in eigen huis ontwikkeld. Het kraanschip Sleipnir is te hulp om het nieuwe systeem aan boord te krijgen. De Sleipnir hoefde niet van ver weg te komen. Ze ligt al enige tijd met haar zusterkraanschip Thialf in het Calandkanaal.
De Amazon kwam in december 2019 aan bij IHC. Oorspronkelijk zou de ombouw slechts 10 maanden duren.
Lees ook: Heerema installeert met kraanschip Sleipnir Tolmount-platform in Noordzee
Lees ook: Sleipnir installeert HKZ Alpha jacket
Nederlandse offshore-aannemers spelen al decennialang een toonaangevende rol in de olie- en gasindustrie op zee. Bedrijven als Heerema Marine Contractors, Allseas, Boskalis en Van Oord houden de internationale concurrentie ver achter zich te houden. Dit zijn de 7 grootste offshore schepen in de wereld.