Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Is LNG nog wel geschikt als brandstof in de binnenvaart – Studio Schuttevaer

Rotterdam

Rotterdam is de een grootste bunkerhavens voor LNG. Maar hoe geschikt is vloeibaar aardgas als scheepsbrandstof? De Franse rederij CMA CGM ziet enorme mogelijkheden voor LNG en heeft containerreus Jaques Saade uitgerust met LNG-motoren. Het schip maakte vorige week een maiden call in Rotterdam, maar hoe geschikt is LNG als brandstof voor de binnenvaart?

1 / 1
Albert Veenstra, wetenschappelijk directeur TKI Dinalog. (Foto TKI Dinalog)

Albert Veenstra, wetenschappelijk directeur TKI Dinalog. (Foto TKI Dinalog)

Te gast in onze studio is Albert Veenstra, wetenschappelijk directeur van TKI Dinalog. Met hem praat ik over de bruikbaarheid van LNG als scheepsbrandstof voor de binnenvaart. Hij legt uit waarom er nog steeds maar een handjevol schepen in de binnenvaart op LNG varen en dat er waarschijnlijk maar weinig bij zullen komen.

Studio Schuttevaer is om 16.00 uur te zien via ons YouTube-kanaal.

(René Quist)

Reacties (1)
  • dvdmdeventer

    Danser-directeur Ben Maelissa had in het Schuttevaer Motorenevent een heldere verklaring voor het stoppen met LNG: https://www.schuttevaer.nl/nieuws/actueel/2020/07/05/prijsvoordeel-lng-weegt-niet-op-tegen-dure-installatie-bij-danser/

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook