Ultimate Power zoekt testschip voor ‘ultieme brandstofbesparing’ 

De Nederlandse vertegenwoordigers van het Portugese Ultimate Power zoeken een binnenvaartschip voor een test met de brandstofbesparende Ultimate Cell. Deze installatie maakt waterstof die via de inlaatlucht de dieselmotor binnenstroomt voor een betere verbranding.

De waterstof-unit van Safe-Fuel, die in 2011 in de machinekamer van de Vinotra 10 werd geplaatst, werd daar geen succes. (Archieffoto Hans Heynen)
De waterstof-unit van Safe-Fuel, die in 2011 in de machinekamer van de Vinotra 10 werd geplaatst, werd daar geen succes. (Archieffoto Hans Heynen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ultimate Power zoekt testschip voor ‘ultieme brandstofbesparing’ | Schuttevaer.nl

Ultimate Power zoekt testschip voor ‘ultieme brandstofbesparing’ 

De Nederlandse vertegenwoordigers van het Portugese Ultimate Power zoeken een binnenvaartschip voor een test met de brandstofbesparende Ultimate Cell. Deze installatie maakt waterstof die via de inlaatlucht de dieselmotor binnenstroomt voor een betere verbranding.

De waterstof-unit van Safe-Fuel, die in 2011 in de machinekamer van de Vinotra 10 werd geplaatst, werd daar geen succes. (Archieffoto Hans Heynen)
De waterstof-unit van Safe-Fuel, die in 2011 in de machinekamer van de Vinotra 10 werd geplaatst, werd daar geen succes. (Archieffoto Hans Heynen)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer