BDB vreest enorme tekorten voor onderhoud vaarwegen

Het Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) is bang dat het tekort op de begroting voor onderhoud en verruiming van vaarwegen vanaf 2022 zal oplopen naar 200 miljoen euro.

De WSV moet in staat worden gesteld werken zoals de bouw van tweede sluiskolken in de Moezel volgens plan uit te voeren, vindt het BDB. (Foto BDB)
De WSV moet in staat worden gesteld werken zoals de bouw van tweede sluiskolken in de Moezel volgens plan uit te voeren, vindt het BDB. (Foto BDB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

BDB vreest enorme tekorten voor onderhoud vaarwegen | Schuttevaer.nl

BDB vreest enorme tekorten voor onderhoud vaarwegen

Het Bundesverband der Deutschen Binnenschifffahrt (BDB) is bang dat het tekort op de begroting voor onderhoud en verruiming van vaarwegen vanaf 2022 zal oplopen naar 200 miljoen euro.

De WSV moet in staat worden gesteld werken zoals de bouw van tweede sluiskolken in de Moezel volgens plan uit te voeren, vindt het BDB. (Foto BDB)
De WSV moet in staat worden gesteld werken zoals de bouw van tweede sluiskolken in de Moezel volgens plan uit te voeren, vindt het BDB. (Foto BDB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer