‘Groene schroefrand’ Jooren Scheepsschroeven kost weinig, bespaart veel

Er varen intussen talloze schepen met de ‘groene schroefrand’ van Jooren Scheepsschroeven uit Dordrecht. De praktijk heeft laten zien dat deze aanpassing aan de scheepsschroef een brandstofbesparing van circa 5% oplevert. Maar om de effecten exact te onderzoeken wordt de rand binnenkort getest in de gecontroleerde omgeving van de Dynamic Maritime Test Facility (DMTF) in de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht.

Dymphina schat dat inmiddels zo’n 4000 binnenvaartschepen en coasters met de groene schroefrand varen. (Foto Jooren Scheepsschroeven)
Dymphina schat dat inmiddels zo’n 4000 binnenvaartschepen en coasters met de groene schroefrand varen. (Foto Jooren Scheepsschroeven)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Groene schroefrand’ Jooren Scheepsschroeven kost weinig, bespaart veel | Schuttevaer.nl

‘Groene schroefrand’ Jooren Scheepsschroeven kost weinig, bespaart veel

Er varen intussen talloze schepen met de ‘groene schroefrand’ van Jooren Scheepsschroeven uit Dordrecht. De praktijk heeft laten zien dat deze aanpassing aan de scheepsschroef een brandstofbesparing van circa 5% oplevert. Maar om de effecten exact te onderzoeken wordt de rand binnenkort getest in de gecontroleerde omgeving van de Dynamic Maritime Test Facility (DMTF) in de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht.

Dymphina schat dat inmiddels zo’n 4000 binnenvaartschepen en coasters met de groene schroefrand varen. (Foto Jooren Scheepsschroeven)
Dymphina schat dat inmiddels zo’n 4000 binnenvaartschepen en coasters met de groene schroefrand varen. (Foto Jooren Scheepsschroeven)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer