Shell: ‘Zeevaart heeft snel nieuwe klimaatregels nodig’

Als de zeevaart haar uitstoot serieus wil terugdringen, moeten er op korte termijn niet alleen nieuwe brandstoffen komen, maar ook tijdig worden nagedacht over de bijbehorende regelgeving en infrastructuur. Bovendien vereist het mondiale samenwerking in plaats van concurrentie. 

De zeevaart heeft wereldwijd 3,3 MWh energie nodig om een jaar lang te blijven varen. Overschakeling op een andere energiebron dan fossiele brandstoffen is dan ook een enorme verandering. (Archieffoto Schuttevaer)
De zeevaart heeft wereldwijd 3,3 MWh energie nodig om een jaar lang te blijven varen. Overschakeling op een andere energiebron dan fossiele brandstoffen is dan ook een enorme verandering. (Archieffoto Schuttevaer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Shell: ‘Zeevaart heeft snel nieuwe klimaatregels nodig’ | Schuttevaer.nl

Shell: ‘Zeevaart heeft snel nieuwe klimaatregels nodig’

Als de zeevaart haar uitstoot serieus wil terugdringen, moeten er op korte termijn niet alleen nieuwe brandstoffen komen, maar ook tijdig worden nagedacht over de bijbehorende regelgeving en infrastructuur. Bovendien vereist het mondiale samenwerking in plaats van concurrentie. 

De zeevaart heeft wereldwijd 3,3 MWh energie nodig om een jaar lang te blijven varen. Overschakeling op een andere energiebron dan fossiele brandstoffen is dan ook een enorme verandering. (Archieffoto Schuttevaer)
De zeevaart heeft wereldwijd 3,3 MWh energie nodig om een jaar lang te blijven varen. Overschakeling op een andere energiebron dan fossiele brandstoffen is dan ook een enorme verandering. (Archieffoto Schuttevaer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer