Vroon Offshore brengt relatief jonge bevoorradingsschepen naar de sloop

Vroon Offshore Services heeft de bevoorraders VOS Power, VOS Producer en VOS Prominence verkocht voor de sloop. De schepen lagen jaren werkloos in de haven van Harlingen.

Deze drie bevoorraders van Vroon lagen jaren werkloos in Harlingen, maar worden nu in ‘s Gravendeel gesloopt. (Foto PAS Publicaties)
Deze drie bevoorraders van Vroon lagen jaren werkloos in Harlingen, maar worden nu in ‘s Gravendeel gesloopt. (Foto PAS Publicaties)

Het drietal maakte sinds 2006/2007 deel uit van de vloot van Vroon Offshore Services (VOS). De 75 meter lange schepen zijn gebouwd in China.

Tijdens de eerste recessie in de offshoresector, die in 2015 uitbrak, kwamen de drie bevoorraders zonder werk te zitten en werden ze opgelegd in Harlingen. Nu de offshoresector weer door een diep dal gaat, verwacht de rederij geen werk meer voor ze te krijgen, ook al verkeren ze nog in zeer goede conditie.

Scheepssloperij Nederland

De schepen zijn naar Scheepssloperij Nederland in ‘s-Gravendeel gesleept, waar ze worden gesloopt. Wereldwijd zijn meer dan 1000 bevoorraders, vele meer dan 20 jaar oud, opgelegd. In de 100 vaartuigen tellende offshore-vloot van Vroon zijn nu nog 17 bevoorraders actief, die worden berederd vanuit kantoren in Den Helder, Aberdeen, Genua en Singapore.

Vroon Offshore brengt relatief jonge bevoorradingsschepen naar de sloop | Schuttevaer.nl

Vroon Offshore brengt relatief jonge bevoorradingsschepen naar de sloop

Vroon Offshore Services heeft de bevoorraders VOS Power, VOS Producer en VOS Prominence verkocht voor de sloop. De schepen lagen jaren werkloos in de haven van Harlingen.

Deze drie bevoorraders van Vroon lagen jaren werkloos in Harlingen, maar worden nu in ‘s Gravendeel gesloopt. (Foto PAS Publicaties)
Deze drie bevoorraders van Vroon lagen jaren werkloos in Harlingen, maar worden nu in ‘s Gravendeel gesloopt. (Foto PAS Publicaties)

Het drietal maakte sinds 2006/2007 deel uit van de vloot van Vroon Offshore Services (VOS). De 75 meter lange schepen zijn gebouwd in China.

Tijdens de eerste recessie in de offshoresector, die in 2015 uitbrak, kwamen de drie bevoorraders zonder werk te zitten en werden ze opgelegd in Harlingen. Nu de offshoresector weer door een diep dal gaat, verwacht de rederij geen werk meer voor ze te krijgen, ook al verkeren ze nog in zeer goede conditie.

Scheepssloperij Nederland

De schepen zijn naar Scheepssloperij Nederland in ‘s-Gravendeel gesleept, waar ze worden gesloopt. Wereldwijd zijn meer dan 1000 bevoorraders, vele meer dan 20 jaar oud, opgelegd. In de 100 vaartuigen tellende offshore-vloot van Vroon zijn nu nog 17 bevoorraders actief, die worden berederd vanuit kantoren in Den Helder, Aberdeen, Genua en Singapore.