Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Nederrijn-Lek, Bovenrijn-Waal en de Twentekanalen eerder aangepakt

Den Haag

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat haalt investeringen in wegen, rivieren en spoor naar voren. Daarmee schiet het ministerie in de begroting van volgend jaar ook de bouwsector te hulp in deze moeilijke economische tijden.

1 / 1
'Door waar het kan onderhoud versneld uit te voeren, willen we oponthoud bij bruggen en sluizen zoveel mogelijk voorkomen', aldus minister Cora van Nieuwenhuizen. (Foto ANP)

'Door waar het kan onderhoud versneld uit te voeren, willen we oponthoud bij bruggen en sluizen zoveel mogelijk voorkomen', aldus minister Cora van Nieuwenhuizen. (Foto ANP)

Zij stelt een half miljard euro versneld beschikbaar voor onderhoud. Zo worden de Nederrijn-Lek, Bovenrijn-Waal en de Twentekanalen eerder aangepakt. Er gaat ook meer geld naar groot onderhoud van de N18 en A50 in Oost-Nederland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

(Rene Quist/ANP)

Reacties (2)
  • J.Teunisse

    Klopt. Het ontstenen van de oever laar het zand tssen de wortels wegspoelen. Oude boom valt om. Dit geheel onder jubelend gejuich van natuur vrinden die nog dronken van geluk( en zeer veel andere geestverruimende middelen ) onder tafel liggen. Een stuk karakteristieke Nederlands landschap , ( water omzoomd door bomen op de oever ) verdwijnt.

  • j.hagens

    Lees hier niets over een tweede sluis bij Grave, welke bij Laagwater meer als nodig is.
    De hele Maas is al jaren verwaarloost, voorts zijn er enkele milieu freaken die denken dat een mooie Maas (wat die eens was, met mooie Bomen) gesloopt moet worden voor de Binnenvaart

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook