Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Jongeren eten bijna geen Noordzeevis

SCHEVENINGEN

Stichting Noordzeevis in Scheveningen, Wageningen Economic Research (WER), ROC Mondriaan in Den Haag en Schuttelaar & Partners willen met het project ‘Dichtbijvangst’ jongeren kennis laten maken met Noordzeevis.

1 / 1
Stichting Noordzeevis uit Scheveningen initieerde vorig jaar al een actie waarbij jonge kinderen kennis konden maken met diverse vissoorten uit de Noordzee. (Foto W.M. den Heijer)

Stichting Noordzeevis uit Scheveningen initieerde vorig jaar al een actie waarbij jonge kinderen kennis konden maken met diverse vissoorten uit de Noordzee. (Foto W.M. den Heijer)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)
  • W. den Heijer

    De foto bij het artikel laat zeker jonge kinderen zien, maar zelfs als ze de 12-jarige leeftijd gepasseerd zijn, kopen ze in de schoolpauze nog steeds geen vis. Wel allerlei andere gefrituurde snacks. Het feit dat ze nauwelijks tot geen vis kopen als ze over zakgeld beschikken komt o.a. doordat hun smaakpapillen nooit zijn uitgedaagd, ze op school louter negatieve verhalen over overbevissing (vooral elders) voorgeschoteld krijgen en geen les krijgen in het belang van het eten van gezond voedsel.

  • H Bohle

    Kinderen kopen geen vis, ouders wel.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook