Chinese containeroverslag herstelt, Europese daalt

De wereldwijde overslag van containers in de zeehavens is in juni van dit jaar iets van de COVID 19-pandemie hersteld. De belangrijkste reden hiervoor is de stijgende overslag in de Chinese zeehavens. 

De containeroverslag index van het Duitse RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung en het Instituts für Seeverkehrswirtschaft und Logistik (ISL) lag in juni van dit jaar ruim 4% onder de cijfers van vorig jaar. (Grafiek RWI / ISL)
De containeroverslag index van het Duitse RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung en het Instituts für Seeverkehrswirtschaft und Logistik (ISL) lag in juni van dit jaar ruim 4% onder de cijfers van vorig jaar. (Grafiek RWI / ISL)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Chinese containeroverslag herstelt, Europese daalt | Schuttevaer.nl

Chinese containeroverslag herstelt, Europese daalt

De wereldwijde overslag van containers in de zeehavens is in juni van dit jaar iets van de COVID 19-pandemie hersteld. De belangrijkste reden hiervoor is de stijgende overslag in de Chinese zeehavens. 

De containeroverslag index van het Duitse RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung en het Instituts für Seeverkehrswirtschaft und Logistik (ISL) lag in juni van dit jaar ruim 4% onder de cijfers van vorig jaar. (Grafiek RWI / ISL)
De containeroverslag index van het Duitse RWI - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung en het Instituts für Seeverkehrswirtschaft und Logistik (ISL) lag in juni van dit jaar ruim 4% onder de cijfers van vorig jaar. (Grafiek RWI / ISL)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer