‘Er komt veel meer lading over het Twentekanaal’

XL Businesspark in Almelo is in een paar jaar tijd getransformeerd van boerenland tot logistieke hub met containerterminal waar in 2019 18.000 teu per binnenvaartschip werd overgeslagen. Maar de ambities van kwartiermaker Gerry Waanders van het havenbedrijf als partner binnen Port of Twente reiken verder. ‘Er kan nog veel meer over het Twentekanaal worden vervoerd.’

‘We proberen steeds meer als één haven te functioneren op het gebied van regelgeving, nautisch en technisch beheer.’ (Foto Rene Quist)
‘We proberen steeds meer als één haven te functioneren op het gebied van regelgeving, nautisch en technisch beheer.’ (Foto Rene Quist)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Er komt veel meer lading over het Twentekanaal’ | Schuttevaer.nl

‘Er komt veel meer lading over het Twentekanaal’

XL Businesspark in Almelo is in een paar jaar tijd getransformeerd van boerenland tot logistieke hub met containerterminal waar in 2019 18.000 teu per binnenvaartschip werd overgeslagen. Maar de ambities van kwartiermaker Gerry Waanders van het havenbedrijf als partner binnen Port of Twente reiken verder. ‘Er kan nog veel meer over het Twentekanaal worden vervoerd.’

‘We proberen steeds meer als één haven te functioneren op het gebied van regelgeving, nautisch en technisch beheer.’ (Foto Rene Quist)
‘We proberen steeds meer als één haven te functioneren op het gebied van regelgeving, nautisch en technisch beheer.’ (Foto Rene Quist)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer