Kwart minder lading vanuit zeehavens naar Duitsland in januari

Met 42,0% vermindering van het kolenvervoer in ‘stookmaand’ januari naar 1,7 miljoen ton liep de Rijnvaart al vóór corona zware klappen op. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van Destatis, het Duitse bureau voor statistiek. Ten opzicht van januari 2019 nam het totale vervoersvolume over Duitse binnenwateren 14,1% af naar 15,9 miljoen ton.

De Europoort (foto Hollandse Hoogte)
ROTTERDAM - De Europoort is een industrie- en havengebied ten zuiden van de Nieuwe Waterweg en ten noorden van het Hartelkanaal, ten oosten van de Maasvlakte en ten westen van de Botlek. Het gebied behoort tot de gemeente Rotterdam en is 3600 ha groot. De Europoort vormt samen met de Botlek een van de omvangrijkste petrochemische-industriegebieden van de wereld. Aan het begin van het Calandkanaal vindt ertsoverslag plaats bij Ertsoverslagbedrijf Europoort. In het oosten van het Europoort-gebied vindt overslag van auto's, staal en houtproducten plaats op gespecialiseerde terminals. FOTO LEX VAN LIESHOUT/HOLLANDSE HOOGTE

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kwart minder lading vanuit zeehavens naar Duitsland in januari | Schuttevaer.nl

Kwart minder lading vanuit zeehavens naar Duitsland in januari

Met 42,0% vermindering van het kolenvervoer in ‘stookmaand’ januari naar 1,7 miljoen ton liep de Rijnvaart al vóór corona zware klappen op. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van Destatis, het Duitse bureau voor statistiek. Ten opzicht van januari 2019 nam het totale vervoersvolume over Duitse binnenwateren 14,1% af naar 15,9 miljoen ton.

De Europoort (foto Hollandse Hoogte)
ROTTERDAM - De Europoort is een industrie- en havengebied ten zuiden van de Nieuwe Waterweg en ten noorden van het Hartelkanaal, ten oosten van de Maasvlakte en ten westen van de Botlek. Het gebied behoort tot de gemeente Rotterdam en is 3600 ha groot. De Europoort vormt samen met de Botlek een van de omvangrijkste petrochemische-industriegebieden van de wereld. Aan het begin van het Calandkanaal vindt ertsoverslag plaats bij Ertsoverslagbedrijf Europoort. In het oosten van het Europoort-gebied vindt overslag van auto's, staal en houtproducten plaats op gespecialiseerde terminals. FOTO LEX VAN LIESHOUT/HOLLANDSE HOOGTE

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer