Soepel naar zwavelarm dankzij lage brandstofprijs

De reders die hoofdzakelijk binnen het SECA-gebied varen zijn soepeltjes overgeschakeld op zwavelarme brandstof. Dat was niet in de laatste plaats te danken aan de lage brandstofprijs. Desondanks wordt door een aantal betrokkenen gehoopt op een snelle introductie van een prettig geprijsd alternatief voor de laagzwavelige gasolie.

Door Willem de Niet
Her en der wordt geëxperimenteerd en worden business-cases opgezet om te zien wat de uitwerking van de al beschikbare alternatieven is. Woordvoerder Cor Romijn van Flinter: ‘Het is eigenlijk best vlotjes verlopen. We hebben op één schip problemen gehad met de brandstofpomp, maar het is niet zo dat we met z’n allen hebben stilgelegen. Dat het redelijk rustig is verlopen komt ook doordat de olieprijs zo laag was. We konden nu de gasolie kopen voor de prijs van IFO380 een paar maanden geleden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Soepel naar zwavelarm dankzij lage brandstofprijs | Schuttevaer.nl

Soepel naar zwavelarm dankzij lage brandstofprijs

De reders die hoofdzakelijk binnen het SECA-gebied varen zijn soepeltjes overgeschakeld op zwavelarme brandstof. Dat was niet in de laatste plaats te danken aan de lage brandstofprijs. Desondanks wordt door een aantal betrokkenen gehoopt op een snelle introductie van een prettig geprijsd alternatief voor de laagzwavelige gasolie.

Door Willem de Niet
Her en der wordt geëxperimenteerd en worden business-cases opgezet om te zien wat de uitwerking van de al beschikbare alternatieven is. Woordvoerder Cor Romijn van Flinter: ‘Het is eigenlijk best vlotjes verlopen. We hebben op één schip problemen gehad met de brandstofpomp, maar het is niet zo dat we met z’n allen hebben stilgelegen. Dat het redelijk rustig is verlopen komt ook doordat de olieprijs zo laag was. We konden nu de gasolie kopen voor de prijs van IFO380 een paar maanden geleden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer