CFNR nu volledig in handen HES Beheer

Rijnvaartrederij CFNR, de vroegere Franse staatsrederij, is sinds 29 april volledig Nederlands eigendom. HES Beheer in Rotterdam heeft van staalconcern ArcelorMittal het resterende belang van 78% in logistiek dienstverlener ATIC Services gekocht. CFNR maakte daar deel van uit, voor een deel ook de overslagbedrijven OVET Holding, OBA en EMO/EKOM. HES Beheer had al 22% van de aandelen ATIC in bezit.

CFNR nu volledig in handen HES Beheer

De vergroting van het belang in ATIC worden voor een deel gefinancierd met bankleningen door een consortium van banken (BNP Paribas, Rabobank Nederland en de Noorse DNB Bank). HES Beheer heeft meteen een meerderheidsbelang van 50,1% in OVET Holding doorverkocht aan Oxbow Coal, om de ATIC-transactie haalbaar te maken uit het oogpunt van mededingingsrecht. Aandeelhouders en de Autoriteit Consumenten en Markten (ACM, voorheen NMa) moeten formeel nog hun goedkeuring geven. De definitieve afronding van de transacties wordt in juni dit jaar verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CFNR nu volledig in handen HES Beheer | Schuttevaer.nl

CFNR nu volledig in handen HES Beheer

Rijnvaartrederij CFNR, de vroegere Franse staatsrederij, is sinds 29 april volledig Nederlands eigendom. HES Beheer in Rotterdam heeft van staalconcern ArcelorMittal het resterende belang van 78% in logistiek dienstverlener ATIC Services gekocht. CFNR maakte daar deel van uit, voor een deel ook de overslagbedrijven OVET Holding, OBA en EMO/EKOM. HES Beheer had al 22% van de aandelen ATIC in bezit.

CFNR nu volledig in handen HES Beheer

De vergroting van het belang in ATIC worden voor een deel gefinancierd met bankleningen door een consortium van banken (BNP Paribas, Rabobank Nederland en de Noorse DNB Bank). HES Beheer heeft meteen een meerderheidsbelang van 50,1% in OVET Holding doorverkocht aan Oxbow Coal, om de ATIC-transactie haalbaar te maken uit het oogpunt van mededingingsrecht. Aandeelhouders en de Autoriteit Consumenten en Markten (ACM, voorheen NMa) moeten formeel nog hun goedkeuring geven. De definitieve afronding van de transacties wordt in juni dit jaar verwacht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer