Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk

Binnenvaartpromotie in stationshal Rotterdam

ROTTERDAM

Reizigers in het nieuwe Centraal Station Rotterdam krijgen sinds 5 maart een beeld van de zeehaven via een enorm led-scherm van 40 bij 4,50 meter. Dit scherm, met bijna de afmetingen van een spits en het grootste van Europa, is een geschenk van Havenbedrijf Rotterdam aan de stad.

1 / 1
Binnenvaartpromotie in stationshal Rotterdam

Binnenvaartpromotie in stationshal Rotterdam

Doel is de haven en bedrijvigheid nog zichtbaarder te maken voor de ruim 110.000 reizigers die dagelijks van en naar de Maasstad reizen. Hierin kan de binnenvaart uiteraard niet ontbreken. Het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) heeft daarom in samenwerking met een productiebedrijf opnames verzorgd om de binnenvaart mooi in beeld te brengen. Voorop stond om de diversiteit van de binnenvaart te tonen en daarbij het belang van de binnenvaart voor de haven te benadrukken. Tot 20 maart zijn beelden te zien van het ms Linda, dat zout lost in de Botlek. De Linda is een van de schepen uit de zoutpendel van de NPRC die zout vervoert tussen Delfzijl en Rotterdam.

Naast de beelden van het ms Linda heeft het BVB ook opnames laten maken van de duwvaart, een autoschip en een beunschip. Ook is er een tankvaartopname in de planning. Ze komen in de loop van het jaar allemaal aan bod.

Het stationsgebied van Rotterdam is de afgelopen jaren compleet op de schop gegaan. Gezien de verwachte stijging van het aantal reizigers in 2025 tot zo’n 323.000 per dag, was een nieuw station met internationale allure noodzakelijk. De werkzaamheden zijn bijna gereed. De opening zal 13 maart plaatsvinden. Met op de achtergrond mooie videobeelden van de binnenvaart. (MdV)

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit artikel

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Lees ook