Belgisch akkoord: schippers stemmen unaniem in

De actievoerende schippers in Antwerpen hebben donderdag aan het begin van de middag unaniem ingestemd met het akkoord dat woensdagavond werd gesloten door de acht Belgische schippersbonden en hun koepelorganisatie met de Federale regering en de drie Gewesten. ‘De verstoringen van het scheepvaartverkeer zijn afgelopen’, bevestigt voorzitter Pascal Roland van de ‘actiebond’ Ons Recht / Notre Droit.

Belgisch akkoord: binnen 24 uur stoppen met acties

De raad van bestuur van ‘actiebond’ Ons Recht/Notre Droit belegde donderdag in Antwerpen een schippersbijeenkomst, gevolgd door een persconferentie ‘naar aanleiding van de initiatieven van de Belgische autoriteiten betreffende de crisis in de binnenvaartsector’. De beroepsorganisatie wil snel handelen ‘om actoren van de sector voor een normale situatie te herwinnen’. Na afloop bevestigde mr Marc De Dekker van de koepelorganisatie Federatie van Belgische Binnenvaart dat schippers unaniem instemden met het gesloten akkoord.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Geachte heer meurs u heb gelijk,en moet erbij zeggen dat de belgen heel wat meer durven als de hollanders.
    Die lopen er maar achter aan als slachtvee van de mensen die dit veroorzaken,de bevrachters en tussenpersonen uitgezondert de goeie bevrachters dan zo gaat het ook in de tankvaart waar ik zelf een schip exploiteer.
    Dus jammer dat de mensen niet inzien dat ze soms moeten vechten voor hun boterham het kom niet vanzelf aanwaaienen vooral in slechte tijden.
    Maar sucses daar in Belgie,en hoop dat de hollandse schipper mee aanschuif met ons allen een gezonde markt terug te brengen zonder aasgieren en uitbuiters.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Robert

    Kwamen de heren steun betuigen dan?
    Hebben ze de actie gesteund?
    En hebben ze onze Belgische colega’s en ASV gefeliciteerd met het behaalde resultaat?
    Antwoord op deze vragen: NEE
    Heb je uberhaupt gevraagt wat ze daar deden?

    Ik vind het prachtig dat er een sterke lobby voor de binnenvaart, maar dan moet je niet vertellen op het congres dat schepen van voor 1985 eigenlijk geen toekomst meer hebben.
    U was er zelf bij en hebben de grote zo’n rooskleurige toekomst?
    Je gaat voor alles of niet.
    En dan schrijft u:
    Wij zijn niet belast met het idee dat onze noodlijdende schepen moeten worden gered door de overheid.
    Hoe dan wel?
    Door het vormen van een brancheorganisatie?
    Vandaar dat het vormen ervan zolang duurt.
    En dan na de vorming wat dan?

    Sloop ja, een goed motto met zo weinig mogelijk investering zoveel mogelijk verdienen, dat is toch een onderdeel van ondernemen?

    Mvgr,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Hallo, wie ben ik?

    Ik ben iemand die altijd commentaar moet geven op iemand zijn reactie.
    Ik ben iemand die in het verleden een grote hekel had aan grote nieuwe schepen en er nu blij mee ben, want dan ligt de Willemstad snel vol.
    Ik ben iemand die altijd negatief commentaar geef op o.a. BBU, CBRB en in de toekomst op BLN.
    Ik ben een echte ASV’er.
    Ik blijf malen en herhalen en steken in het verleden.
    Ik vind het gooien van allerlei artikelen, tot rookbommen toe niet helemaal juist, maar onontkoombaar.
    Ik vind dat iedereen “SOLIDAR” moet zijn met de stakers, maar blijf ondertussen zelf mooi door varen. (`k heb hem de laatste 2 weken gevolgd via AIS)

    MIJN NAAM IS: PIET BEN IK

    P.S. Ik geef mijn anonimiteit op, ik ben John van Dam.
    M/s Fantastica

    Geplaatst door: john v op
  • Het is net als bij de werknemers.
    Je word genekt door je eigen collega`s
    Het kapitaal lacht zich een deuk.
    Blijf maar lekker varen voor bodem tarief de rest regelen we via de EU en plaatselijke regeerders.
    Gaat zo door ons kapitaal groet gestaag door mijn heren en dames schippers

    Geplaatst door: beer bartelds op
  • Heer Bennik, ik heb eigenlijk nooit gereageerd op deze site, tot ik uw schrijfsels zag. Die dagen uit om te reageren. Ik zal het u recht uit zeggen: u bent een betweterige, vervelende stemmingmaker die alleen maar uit is op verdeeldheid. U kunt niet verkroppen dat er een sterke lobby-organisatie is ontstaan die geen boodschap heeft aan uw kwaadwillende tactiek van verdeeldheid. Als ik het een beetje in schat, zit u aan het einde van uw ongetwijfeld flitsende carrière. Geef de nieuwe generatie de ruimte om te doen wat zij denken dat goed is en loop niet voor ons te bepalen wat goed en slecht is. Wij zijn niet belast met het idee dat onze noodlijdende schepen moeten worden gered door de overheid. U moet het wel heel slecht hebben gedaan, dat u op uw leeftijd nog zo chagrijnig uit de hoek moet komen. Terwijl u een schip hebt, dat voordat u het kocht eigenlijk bij de sloop lag. Daar moet u toch voldoende mee verdiend hebben om nu de binnenvaart te verlaten? Ik bij het BBU bestuur nagevraagd of u aanwezig was toen zij naar de Volkerak zijn gegaan. Dat was volgens hun niet zo. Uw tendentieuze verslag is dus bepaald niet geloofwaardig. Succes verder met uw zure leventje en onthoud: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. U bent dus eigenlijk nog heel jong.

    Geplaatst door: Robert Meyer op
  • @ heren Steenstra en Meurs,,

    U heeft beiden gelijk het is nooit goed te praten wat er tijdens acties gebeurd.
    Maar je kan het ook van een andere kant zien.
    Hoe wilt u druk opbouwen wanneer je passerende schepen uitzwaait met vlaggen en een bakje koffie met gebak aanbied.
    Denkt u dan dat schippers stoppen om dat men een lekker bakje serveert en we gaan er gelijk bij gaan liggen?

    Gezien de snelheid van het behaalde resultaat en de korte duur van de actie van onze Belgische collega’s daar kunnen wij alleen maar respect voor hebben.

    Wat doen wij hier in Nederland?
    Schijnbaar is vijf jaar oefenloos praten nog niet genoeg.
    En wil men nog steeds verder tobben en hobbyen.
    Met het vooruitzicht dat het nog wel eens vijf jaar kan duren.
    Hoeveel gaan dat halen?
    Denk daarbij ook aan de onzinnige CCR eisen.

    Hier blijven de heren van de BBU en de varende ondernemers van de CBRB er van uit gaan dat het met praten en het vormen van een brancheorganisatie goed komt.
    Om nu die ene brancheorganisatie een gigantische duw in de rug te geven hadden jullie op zijn minst de Belgen wel kunnen feliciteren met het behaalde resultaat en misschien wel bij de ondertekening aanwezig kunnen zijn.

    Wat hebben ze wel gedaan?
    Als een haas naar de actie plaatsen gaan en aldaar proberen de zaken te manipuleren zodat er mogelijk tweestrijd onder actievoerders ontstaat.
    Helaas is het de heren van deze organisatie niet gelukt, jammer dan komen we plotseling maar als uit het niets met een rapport wat de crisis aanvraag onderbouwt op de proppen.
    Pow, wat zijn wij goed zie je nu wel wij hebben het goed voor met de binnenvaart!
    Maar uiteindelijk gebeurd er niets, niets waar wij allemaal mee gebaat zijn en dat is uiteindelijk een fatsoenlijk vervoersprijs met een daaraan gekoppeld beleid.
    Voortvloeiend uit een fatsoenlijk vervoersprijs komt er ook geld terbeschikkingstelling voor innovatie en het milieuvriendelijker maken van de vloot.

    Veel wijsheid heren,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • @Ger Veuger
    Die uitspraak is ons wel bekend en daar worden we zo vreselijk moe van:”mee profiteren van de goede zaken die bereikt zijn”
    Dat zeggen stakers altijd.Als ze winst gehaalt hebben,zijn de anders denkenden profiteurs.Hebben de stakers geen winst behaalt dan krijgen de anders denkenden de schuld want als die meegedaan hadden dan was het wel gelukt zeggen ze dan.U kan beter schrijven dat we meer respect voor elkaars mening moeten hebben.Want ook deze staking is het weer fout gegaan ( vernielingen,gooien van verf ect,ect).Terwijl hij toch op vrijwillige basis was?

    Geplaatst door: Dirk Steenstra op
  • menneer leegwater op foto s van antwerpen liggen over het grotendeel veel grote schepen van onder de vlag van uw land .nederland heeft het een antal jaren geleden ook al geprobeert om het aan te kaarten in brussel en daar was ook geen draagkracht voor ook niet uit uw land .en wat betreft die dikke bolliedes aan dek .die staan ook bij uw landgenoten aan dek .dat er actie ondernomen is is goed maar wat ik laag bij de grond vind is dat er vernielingen worden gedaan en gezinnen aan boord van schepen worden bedrijgd en pogingen gedaan zijn door uw landgenoten om letsel aan te willen brengen vind ik heel vergaan .dat heeft niks meer met actie te maken .het zou uw schip of gezin maar zijn .ik hoop dat de nederlandse regering er ook wat mee gaat doen .en hoop dat het op langer termijn ook effect heeft.en hoop ook dat we als we bijmekaar in de landen aan het varen zijn dat dat in harmonie kan gaan .en dat als er actie s worden gehouden in nederland dat de belgen dan ook solidair blijven .want anders krijgen we een sneeuwbal effect waar we met zijn alle niet op staan te wachten vr gr en veel wijsheid in de toekomst

    Geplaatst door: fred meurs op
  • Hallo Hallo Ik wil de Belgische collega`s graag gelukwensen met de behaalde resultaten. Prima actie .Natuurlijk gebeuren er in een actie niet alleen leuke dingen , met alleen leuke dingen bereik je geen resultaten. Maar de Nederlandse collega`s moeten zich wel realiseren dat er niemand in de binnenvaart is van welke nationaliteit dan ook die dit voor zijn plezier doet. Het geeft veel spanning en frustratie omdat er veel zo niet alles op het spel word gezet. Op zo`n moment mag je wel op wat clementie rekenen van mensen die niet mee doen of niet mee willen doen. Want iedereen wil wel mee profiteren van de goede zaken die bereikt zijn . Dus wees eens wat aardig voor elkaar. Ger Veuger.

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • @ van den adel,ik heb persoonlijk heel jouw familie gekend en ik vind jouw uitspraak te laag voor woorden.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • ja de hollandse schippers gaan gewoon verder met het varen voor de uitgeknepen bedragen en vetmesten van de bevrachters.
    En als ze een greipstuiver hebben verdient het bestellen avn een 135 meter met veel chroom en een mercedes op het achterdek op leasebasis.
    Nee de belgen hebben wel lef die durven waar te maken wat ze zeggen dat durven de kaaskoppen zekers niet.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Gefeliciteerd, het zal niet makkelijk geweest zijn. Ik hoop met je mee Steven.

    Geplaatst door: Anja Molegraaf op
  • aan allen bedankt die zo solidair waren … met alle negatieve reacties hadden we soms het gevoel dat we nergens in gingen slagen … maar het is ons toch gelukt een hele dikke proficiat aan ‘ons recht’ die zich volledig heeft gegeven om dit alles te bereiken ook aan asv een dankjewel omdat jullie toch ook jullie best hebben gedaan nu hopen dat de nederlandse schippers een eenheid vormen en hetzelfde klaarkrijgen als wij …

    Geplaatst door: steven peleman op
  • Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Nu Nederland nog, maar de nederlandse schippers zijn tevreden met een fooi en gunt de verlader zijn miljard besparing. Ga zo door jongens, of word men nu wakker???

    Geplaatst door: Gerrie van Neijenhoff op
  • Gefeliciteerd met het behaalde resultaat in zo’n korte tijd!
    Nu de andere Europese landen nog.

    Groet,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Kan iemand mij uitleggen in welk opzicht de concurrentiepositie van de Belgen slechter is als de collega,s van de buurlanden ,ik snap het werkelijk niet ,er is nergens zo veel luxe als daar en belasting,wat is dat????

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel op

Reageer

Belgisch akkoord: schippers stemmen unaniem in | Schuttevaer.nl

Belgisch akkoord: schippers stemmen unaniem in

De actievoerende schippers in Antwerpen hebben donderdag aan het begin van de middag unaniem ingestemd met het akkoord dat woensdagavond werd gesloten door de acht Belgische schippersbonden en hun koepelorganisatie met de Federale regering en de drie Gewesten. ‘De verstoringen van het scheepvaartverkeer zijn afgelopen’, bevestigt voorzitter Pascal Roland van de ‘actiebond’ Ons Recht / Notre Droit.

Belgisch akkoord: binnen 24 uur stoppen met acties

De raad van bestuur van ‘actiebond’ Ons Recht/Notre Droit belegde donderdag in Antwerpen een schippersbijeenkomst, gevolgd door een persconferentie ‘naar aanleiding van de initiatieven van de Belgische autoriteiten betreffende de crisis in de binnenvaartsector’. De beroepsorganisatie wil snel handelen ‘om actoren van de sector voor een normale situatie te herwinnen’. Na afloop bevestigde mr Marc De Dekker van de koepelorganisatie Federatie van Belgische Binnenvaart dat schippers unaniem instemden met het gesloten akkoord.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Geachte heer meurs u heb gelijk,en moet erbij zeggen dat de belgen heel wat meer durven als de hollanders.
    Die lopen er maar achter aan als slachtvee van de mensen die dit veroorzaken,de bevrachters en tussenpersonen uitgezondert de goeie bevrachters dan zo gaat het ook in de tankvaart waar ik zelf een schip exploiteer.
    Dus jammer dat de mensen niet inzien dat ze soms moeten vechten voor hun boterham het kom niet vanzelf aanwaaienen vooral in slechte tijden.
    Maar sucses daar in Belgie,en hoop dat de hollandse schipper mee aanschuif met ons allen een gezonde markt terug te brengen zonder aasgieren en uitbuiters.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Robert

    Kwamen de heren steun betuigen dan?
    Hebben ze de actie gesteund?
    En hebben ze onze Belgische colega’s en ASV gefeliciteerd met het behaalde resultaat?
    Antwoord op deze vragen: NEE
    Heb je uberhaupt gevraagt wat ze daar deden?

    Ik vind het prachtig dat er een sterke lobby voor de binnenvaart, maar dan moet je niet vertellen op het congres dat schepen van voor 1985 eigenlijk geen toekomst meer hebben.
    U was er zelf bij en hebben de grote zo’n rooskleurige toekomst?
    Je gaat voor alles of niet.
    En dan schrijft u:
    Wij zijn niet belast met het idee dat onze noodlijdende schepen moeten worden gered door de overheid.
    Hoe dan wel?
    Door het vormen van een brancheorganisatie?
    Vandaar dat het vormen ervan zolang duurt.
    En dan na de vorming wat dan?

    Sloop ja, een goed motto met zo weinig mogelijk investering zoveel mogelijk verdienen, dat is toch een onderdeel van ondernemen?

    Mvgr,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Hallo, wie ben ik?

    Ik ben iemand die altijd commentaar moet geven op iemand zijn reactie.
    Ik ben iemand die in het verleden een grote hekel had aan grote nieuwe schepen en er nu blij mee ben, want dan ligt de Willemstad snel vol.
    Ik ben iemand die altijd negatief commentaar geef op o.a. BBU, CBRB en in de toekomst op BLN.
    Ik ben een echte ASV’er.
    Ik blijf malen en herhalen en steken in het verleden.
    Ik vind het gooien van allerlei artikelen, tot rookbommen toe niet helemaal juist, maar onontkoombaar.
    Ik vind dat iedereen “SOLIDAR” moet zijn met de stakers, maar blijf ondertussen zelf mooi door varen. (`k heb hem de laatste 2 weken gevolgd via AIS)

    MIJN NAAM IS: PIET BEN IK

    P.S. Ik geef mijn anonimiteit op, ik ben John van Dam.
    M/s Fantastica

    Geplaatst door: john v op
  • Het is net als bij de werknemers.
    Je word genekt door je eigen collega`s
    Het kapitaal lacht zich een deuk.
    Blijf maar lekker varen voor bodem tarief de rest regelen we via de EU en plaatselijke regeerders.
    Gaat zo door ons kapitaal groet gestaag door mijn heren en dames schippers

    Geplaatst door: beer bartelds op
  • Heer Bennik, ik heb eigenlijk nooit gereageerd op deze site, tot ik uw schrijfsels zag. Die dagen uit om te reageren. Ik zal het u recht uit zeggen: u bent een betweterige, vervelende stemmingmaker die alleen maar uit is op verdeeldheid. U kunt niet verkroppen dat er een sterke lobby-organisatie is ontstaan die geen boodschap heeft aan uw kwaadwillende tactiek van verdeeldheid. Als ik het een beetje in schat, zit u aan het einde van uw ongetwijfeld flitsende carrière. Geef de nieuwe generatie de ruimte om te doen wat zij denken dat goed is en loop niet voor ons te bepalen wat goed en slecht is. Wij zijn niet belast met het idee dat onze noodlijdende schepen moeten worden gered door de overheid. U moet het wel heel slecht hebben gedaan, dat u op uw leeftijd nog zo chagrijnig uit de hoek moet komen. Terwijl u een schip hebt, dat voordat u het kocht eigenlijk bij de sloop lag. Daar moet u toch voldoende mee verdiend hebben om nu de binnenvaart te verlaten? Ik bij het BBU bestuur nagevraagd of u aanwezig was toen zij naar de Volkerak zijn gegaan. Dat was volgens hun niet zo. Uw tendentieuze verslag is dus bepaald niet geloofwaardig. Succes verder met uw zure leventje en onthoud: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. U bent dus eigenlijk nog heel jong.

    Geplaatst door: Robert Meyer op
  • @ heren Steenstra en Meurs,,

    U heeft beiden gelijk het is nooit goed te praten wat er tijdens acties gebeurd.
    Maar je kan het ook van een andere kant zien.
    Hoe wilt u druk opbouwen wanneer je passerende schepen uitzwaait met vlaggen en een bakje koffie met gebak aanbied.
    Denkt u dan dat schippers stoppen om dat men een lekker bakje serveert en we gaan er gelijk bij gaan liggen?

    Gezien de snelheid van het behaalde resultaat en de korte duur van de actie van onze Belgische collega’s daar kunnen wij alleen maar respect voor hebben.

    Wat doen wij hier in Nederland?
    Schijnbaar is vijf jaar oefenloos praten nog niet genoeg.
    En wil men nog steeds verder tobben en hobbyen.
    Met het vooruitzicht dat het nog wel eens vijf jaar kan duren.
    Hoeveel gaan dat halen?
    Denk daarbij ook aan de onzinnige CCR eisen.

    Hier blijven de heren van de BBU en de varende ondernemers van de CBRB er van uit gaan dat het met praten en het vormen van een brancheorganisatie goed komt.
    Om nu die ene brancheorganisatie een gigantische duw in de rug te geven hadden jullie op zijn minst de Belgen wel kunnen feliciteren met het behaalde resultaat en misschien wel bij de ondertekening aanwezig kunnen zijn.

    Wat hebben ze wel gedaan?
    Als een haas naar de actie plaatsen gaan en aldaar proberen de zaken te manipuleren zodat er mogelijk tweestrijd onder actievoerders ontstaat.
    Helaas is het de heren van deze organisatie niet gelukt, jammer dan komen we plotseling maar als uit het niets met een rapport wat de crisis aanvraag onderbouwt op de proppen.
    Pow, wat zijn wij goed zie je nu wel wij hebben het goed voor met de binnenvaart!
    Maar uiteindelijk gebeurd er niets, niets waar wij allemaal mee gebaat zijn en dat is uiteindelijk een fatsoenlijk vervoersprijs met een daaraan gekoppeld beleid.
    Voortvloeiend uit een fatsoenlijk vervoersprijs komt er ook geld terbeschikkingstelling voor innovatie en het milieuvriendelijker maken van de vloot.

    Veel wijsheid heren,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • @Ger Veuger
    Die uitspraak is ons wel bekend en daar worden we zo vreselijk moe van:”mee profiteren van de goede zaken die bereikt zijn”
    Dat zeggen stakers altijd.Als ze winst gehaalt hebben,zijn de anders denkenden profiteurs.Hebben de stakers geen winst behaalt dan krijgen de anders denkenden de schuld want als die meegedaan hadden dan was het wel gelukt zeggen ze dan.U kan beter schrijven dat we meer respect voor elkaars mening moeten hebben.Want ook deze staking is het weer fout gegaan ( vernielingen,gooien van verf ect,ect).Terwijl hij toch op vrijwillige basis was?

    Geplaatst door: Dirk Steenstra op
  • menneer leegwater op foto s van antwerpen liggen over het grotendeel veel grote schepen van onder de vlag van uw land .nederland heeft het een antal jaren geleden ook al geprobeert om het aan te kaarten in brussel en daar was ook geen draagkracht voor ook niet uit uw land .en wat betreft die dikke bolliedes aan dek .die staan ook bij uw landgenoten aan dek .dat er actie ondernomen is is goed maar wat ik laag bij de grond vind is dat er vernielingen worden gedaan en gezinnen aan boord van schepen worden bedrijgd en pogingen gedaan zijn door uw landgenoten om letsel aan te willen brengen vind ik heel vergaan .dat heeft niks meer met actie te maken .het zou uw schip of gezin maar zijn .ik hoop dat de nederlandse regering er ook wat mee gaat doen .en hoop dat het op langer termijn ook effect heeft.en hoop ook dat we als we bijmekaar in de landen aan het varen zijn dat dat in harmonie kan gaan .en dat als er actie s worden gehouden in nederland dat de belgen dan ook solidair blijven .want anders krijgen we een sneeuwbal effect waar we met zijn alle niet op staan te wachten vr gr en veel wijsheid in de toekomst

    Geplaatst door: fred meurs op
  • Hallo Hallo Ik wil de Belgische collega`s graag gelukwensen met de behaalde resultaten. Prima actie .Natuurlijk gebeuren er in een actie niet alleen leuke dingen , met alleen leuke dingen bereik je geen resultaten. Maar de Nederlandse collega`s moeten zich wel realiseren dat er niemand in de binnenvaart is van welke nationaliteit dan ook die dit voor zijn plezier doet. Het geeft veel spanning en frustratie omdat er veel zo niet alles op het spel word gezet. Op zo`n moment mag je wel op wat clementie rekenen van mensen die niet mee doen of niet mee willen doen. Want iedereen wil wel mee profiteren van de goede zaken die bereikt zijn . Dus wees eens wat aardig voor elkaar. Ger Veuger.

    Geplaatst door: Ger Veuger op
  • @ van den adel,ik heb persoonlijk heel jouw familie gekend en ik vind jouw uitspraak te laag voor woorden.

    Geplaatst door: Joost Verbrugge op
  • ja de hollandse schippers gaan gewoon verder met het varen voor de uitgeknepen bedragen en vetmesten van de bevrachters.
    En als ze een greipstuiver hebben verdient het bestellen avn een 135 meter met veel chroom en een mercedes op het achterdek op leasebasis.
    Nee de belgen hebben wel lef die durven waar te maken wat ze zeggen dat durven de kaaskoppen zekers niet.

    Geplaatst door: harmen leegwater op
  • Gefeliciteerd, het zal niet makkelijk geweest zijn. Ik hoop met je mee Steven.

    Geplaatst door: Anja Molegraaf op
  • aan allen bedankt die zo solidair waren … met alle negatieve reacties hadden we soms het gevoel dat we nergens in gingen slagen … maar het is ons toch gelukt een hele dikke proficiat aan ‘ons recht’ die zich volledig heeft gegeven om dit alles te bereiken ook aan asv een dankjewel omdat jullie toch ook jullie best hebben gedaan nu hopen dat de nederlandse schippers een eenheid vormen en hetzelfde klaarkrijgen als wij …

    Geplaatst door: steven peleman op
  • Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Nu Nederland nog, maar de nederlandse schippers zijn tevreden met een fooi en gunt de verlader zijn miljard besparing. Ga zo door jongens, of word men nu wakker???

    Geplaatst door: Gerrie van Neijenhoff op
  • Gefeliciteerd met het behaalde resultaat in zo’n korte tijd!
    Nu de andere Europese landen nog.

    Groet,

    Geplaatst door: Piet Bennik op
  • Kan iemand mij uitleggen in welk opzicht de concurrentiepositie van de Belgen slechter is als de collega,s van de buurlanden ,ik snap het werkelijk niet ,er is nergens zo veel luxe als daar en belasting,wat is dat????

    Geplaatst door: Gerrit van den Adel op

Reageer