Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Dreigende prikacties Volkeraksluizen

WILLEMSTAD [update]

Actievoerende schippers bij de Volkeraksluizen dreigen met prikacties om het schutproces te verstoren. Bedoeling is de sluizen een aantal keren per dag voor enkele uren te stremmen. Minister Melanie Schultz (Infrastructuur) zegt eventuele acties te betreuren. Een delegatie van het ministerie zou woensdag rond het middaguur de Volkeraksluizen bezoeken voor een ontmoeting met de actievoerders.

1 / 2
Dreigende prikacties Volkeraksluizen

Dreigende prikacties Volkeraksluizen

Minister Schultz betreurt acties: ‘Juist binnenvaartschippers worden geraakt’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)
  • Robert Meyer

    Ik ben er vanmiddag langs gevaren en ik neem mijn petje af voor de twee ASV’ers die daar liggen. Zij steken best wel af bij alle nieuwbouw die daar ligt.
    Maar chapeau dat zij hun nek uitsteken om de overgefinancierde grote schepen te steunen. Dat had niemand ooit verwacht. Vanavond was op het Belgische journaal te zien dat de belgen het niet meer redden omdat de Nederlandse schippers beter samenwerken en geen rente hoeven te betalen en de aflossingen op de bankkredieten ook niet hoeven te doen. Ik ben blij dat we nu eindelijk weten waaraan de crisis ligt. Die ligt aan de Nederlandse schipper en die arme Belgen zijn zielig. Veel succes met actievoeren. Maar ik ben bang dat het hele zooitje dat daar aan de Volkerak ligt gespeculeerd en verloren heeft.

  • Robert Delhaye

    Ik ben niet uit de binnenvaart maar uit de zeesleepvaart, ik begrijp het probleem niet helemaal. Enkele maanden geleden hoorde ik nog dat het personeel niet aan te slepen was, en dat schippers matrozen moesten halen uit Roemenië, Bulgarije, Filippijnen etc… Ik kan me wel voorstellen dat schepen uit het voormalig Oostblok het water overal dun beginnen te varen, al dan niet met dronken personeel aan boord. Om dan naar de EU te stappen is fout, net zoals het Donaukanaal een grote fout was. Gewoon opheffen die EU en weer gewoon net zoals vroeger, met degelijke binnenvaarders uit Nederland, Duitsland, België, Frankrijk en Zwitserland. Anders is er veel te veel concurrentie, en die kan de overheid niet oplossen. Gewoon de grenzen zo dicht mogelijk houden, dus alleen de 5 landen die aan de Rijn grenzen. Toch?

  • johnny van Maren

    heeft Meneer Rensen in 2009 al niet verteld dat 14 uur per dag en elk weekeind vrij de oplossing was?
    Blijkbaar kunnen we dat niet. slechts 70 uur per week werken?

  • harmen leegwater

    ja das de bestte oplossing een tandje minder allemaal,dagvaart weeknd vrij dat zou pas mooi zijn.
    Dan schieten die vrachtprijzen omhoog.
    Sucses mensen het is jullie gegunt.

  • Jan Bakker

    Ja gewoon als je leeg ben in de rust stand. Telefoon uit en volgende week meivakantie ga leuke dingen doen met de kinderen of wie je lief is. Bas veel succes met vreedzame actie

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook