Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

10 vragen over laden en lossen

DEVENTER

Door Dirk van der Meulen, met rekenvoorbeelden en handig overzicht van Kantoor Binnenvaart.

1 / 1
Laden en lossen

Laden en lossen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (10)
  • P.

    heeft iemand het laad en lostijden besluit al gelezen ????????????

    artikel 12:: HET LAAD EN LOSTIJDEN BESLUIT 1991 WORDT INGETROKKEN.
    ingaande op de datum dat het nieuwe besluit van kracht wordt !!

  • johan d

    De EVO ligt altijd dwars en nu heeft de EVO met de schippers een overeekomst en worden we weer van andere kanten tegengewerkt. Als de bevrachters tegenwerken, weten we nu voor 100 % op wiens hand ze zijn, weten we ook zeker wie als eerste de vracht omlaag haalt.Als de EVO ECHT achter deze overeenkomst staat zorgt hij ook dat die zonder slag of stoot wordt uigevoerd. Zoniet hebben ze de kluit weer bedonderd, en doen weer alsof.

  • eduard

    @subarurijder……Ook daar komt samenwerking tussen ons om de hoek kijken, en hoe samenwerking werkt of eigenlijk niet werkt hoef ik je niet uit te leggen……..

  • subaru rijder

    wij doen bijna nooit veevoeders, omdat we geen farsoenlijke laad en lostijd kunnen afspreken. En ik vind het raar, wanneer er een nieuwe wet is, dat je nog met de oude wet mag werken??? In NL en BRD.? Wat heeft het dan voor nut, een nieuwe wet te maken. Bij een CAO mag je geen slechtere voorwaarden hanteren. waarom hier dan ook niet, Dit zijn de minimale voorwaarden en tarieven, Onder slechtere condities mogen geen afspraken gemaakt worden. En waarom krijgen wij schippers niet meer meedewerking van de bevrachters, WIJ betalen de provisie!!!!!
    Wij nu weer een reis op donderdag 0600 losgereed en 2400 leeg schip anders liggeld. Is geen veevoer.

  • kleine ondernemer

    Dat peterson niet meewerkt laat zien dat zij marktmacht hebben want wees nou eerlijk er zijn eigenlijk in de veevoer branche maar 3 bevrachters en dat zijn schutter,SGS en peterson.
    Zij doen alle controle en als je buiten hun om wilt varen krijg je geen verplichte GMP controle .
    de andere bevrachters zijn allang opgeslokt door deze grote bedrijven en hebben dus niets te vertellen zelfs een CBV redt dat niet.
    Misschien iets voor de NMA.

  • Garfield

    Welke crisis???

  • een optimistische schipper

    je hebt altijd voor en tegenstanders, maar als je je er goed in hebt verdiept zit het goed in elkaar. tuurlijk zijn er altijd haken en ogen maar dat was ook zo bij de oude wet.
    ik snap ook wel dat dit bij diverse klanten/ontvangers hard aankomt maar laten we niet vergetren dat de oude wet 20 jaar oud was zonder ooit geindexeerd te zijn. dat is natuurlijk ook niet meer van deze tijd. het wordt een gewwingsperiode maar zal uiteindelijk een positieve uitwerking hebben op een normaal ondernemersbestaan.
    en het kinderlijk gedrag van onder meer Peterson dat ze de nieuwe wet nooit zullen accepteren moeten we maar naast ons neerleggen en beschouwen als een roep uit onmacht. laten we niet vergeten dat o.a de almachtige EVO mee heeft hewerkt aan deze wet, dus laat ze daar maar gaan huilen.
    aan alle collega’s een goede onderhandeling gewenst, met nieuwe wet, want vergeet niet de crisis ligt achter ons.

  • eduard

    Ik hoop dat het gaat werken maar tja…… kijk eens naar de duitse wet ’99….. ik heb hem nooit voor elkaar gekregen!

  • ikke

    nou gewoon de namen van bevrachters melden die er niet aan mee willen werken en ze negeren

  • mvg BG

    Geachte lezer(s)
    Zoals al een paar keer op vrachtindicator gezien te hebben maar zelf ook ondervonden deze week willen bevrachters er niet aan meewerken.Echter bepaalde verladers/ontvangers hebben naar bekendmaking in Staatscourant zelf aangegeven dat er een nieuwe laad en lostijd van kracht is.Waarom spreken deze bevrachters dit dan onder elkaar af?Persoonlijk vind ik om dit gezeur te voorkomen voor alle partijen,dat dit besluit een geldend recht(verplicht) had moeten zijn in plaats van een regelend recht

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook