Negen ton voor samenwerking

De rechtszaak over de NN-gelden, waarbij binnenvaartorganisatie CBRB de zusterorganisaties Kantoor Binnenvaart en Rijn & IJssel 19 mei voor de rechter daagde, is aangehouden. De rechter zou 29 juni uitspraak doen, maar de voorzitters van CBRB en Kantoor Binnenvaart, respectievelijk Pieter Struijs en Roland Kortenhorst, zijn het er op het laatste moment over eens geworden de gelden te besteden aan de eenwording van de hele sector via het Transitiecomité. Ze denken het dossier nu op eigen kracht binnen vier maanden te kunnen afsluiten.

CBRB en KB

Door Marja de Vet
Het CBRB-bestuur besloot de rechter te vragen de zaak aan te houden op basis van een petitie van varende ondernemers (ook eigen leden) en de bereidheid van Kantoor Binnenvaart de NN-gelden onder gezamenlijk beheer in te zetten voor de toekomst van de brede binnenvaart. De rechtszaak is daarmee nog niet volledig van de baan, maar waarschijnlijk zal een uitspraak van de rechter niet meer nodig zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Negen ton voor samenwerking | Schuttevaer.nl

Negen ton voor samenwerking

De rechtszaak over de NN-gelden, waarbij binnenvaartorganisatie CBRB de zusterorganisaties Kantoor Binnenvaart en Rijn & IJssel 19 mei voor de rechter daagde, is aangehouden. De rechter zou 29 juni uitspraak doen, maar de voorzitters van CBRB en Kantoor Binnenvaart, respectievelijk Pieter Struijs en Roland Kortenhorst, zijn het er op het laatste moment over eens geworden de gelden te besteden aan de eenwording van de hele sector via het Transitiecomité. Ze denken het dossier nu op eigen kracht binnen vier maanden te kunnen afsluiten.

CBRB en KB

Door Marja de Vet
Het CBRB-bestuur besloot de rechter te vragen de zaak aan te houden op basis van een petitie van varende ondernemers (ook eigen leden) en de bereidheid van Kantoor Binnenvaart de NN-gelden onder gezamenlijk beheer in te zetten voor de toekomst van de brede binnenvaart. De rechtszaak is daarmee nog niet volledig van de baan, maar waarschijnlijk zal een uitspraak van de rechter niet meer nodig zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer