Column: KSV voor groot en klein

Door Andries de Weerd, regiovertegenwoordiger Koninklijke Schuttevaer.

Amsterdam Rijnkanaal

Spectaculair nieuws levert het niet op, maar veel overleg is wel van belang voor binnenvaart en Koninklijke Schuttevaer. Een kijkje in de keuken, met de belangrijkste zaken vanuit de regio Noord-Holland waar Schuttevaer bij betrokken is.
Beheerders en gebruikers van de route Kaag-Noordzeekanaal via Haarlem proberen te komen tot een zgn ‘blauwe golf’. Vooral in het weekend sluiten de bedieningstijden van kunstwerken op deze route niet goed op elkaar aan. Voor de binnenvaart zal er niet veel veranderen, maar als de recreatievaart op meer momenten sneller deze route kan nemen, geeft dat ook voor de beroepsvaart minder overlast.
Schuttevaer is in gesprek met de provincie Flevoland over de kansen die zij en wij zien voor de binnenvaart. We krijgen de raad samen op te trekken met de EVO. Zij kunnen vooral vertellen wat de wensen en kansen zijn aan de kant van verladers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Column: KSV voor groot en klein | Schuttevaer.nl

Column: KSV voor groot en klein

Door Andries de Weerd, regiovertegenwoordiger Koninklijke Schuttevaer.

Amsterdam Rijnkanaal

Spectaculair nieuws levert het niet op, maar veel overleg is wel van belang voor binnenvaart en Koninklijke Schuttevaer. Een kijkje in de keuken, met de belangrijkste zaken vanuit de regio Noord-Holland waar Schuttevaer bij betrokken is.
Beheerders en gebruikers van de route Kaag-Noordzeekanaal via Haarlem proberen te komen tot een zgn ‘blauwe golf’. Vooral in het weekend sluiten de bedieningstijden van kunstwerken op deze route niet goed op elkaar aan. Voor de binnenvaart zal er niet veel veranderen, maar als de recreatievaart op meer momenten sneller deze route kan nemen, geeft dat ook voor de beroepsvaart minder overlast.
Schuttevaer is in gesprek met de provincie Flevoland over de kansen die zij en wij zien voor de binnenvaart. We krijgen de raad samen op te trekken met de EVO. Zij kunnen vooral vertellen wat de wensen en kansen zijn aan de kant van verladers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer