Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Rijnwaterafvoer tot minimum gedaald

LOBITH

De wateraanvoer van de Rijn is zeer laag voor de tijd van het jaar en bedraagt momenteel 1050 m3/s. Rijkswaterstaat verwacht dat de afvoer bij Lobith in de komende dagen op dit niveau zal blijven.

1 / 6
MTS Dongestroom

MTS Dongestroom

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (5)
  • ik ben echt blij

    wat een ondoordachte reactie meneer ik ben blij,

    Misschien vind de klant het te duur worden,
    misschien wachten verladers op hogere waterstanden,
    alle opslag mogelijkheden worden misschien benut,
    misschien zijn de bedrijven nu hun voorraad aan het opmaken en laten ze voorzichtig wat komen,

    En een 110 meter die nu weer 2000,- euro per dag netto opvaart is toch beter als de belachelijke 500 tot 600,- euro van 2009.
    Dus er wordt zeker meer verdient.
    Ik ben het wel met u eens dat wij als schippers nog niet geheel durven te vragen.
    Bevrachters zitten hem echt wel te knijpen en er kan links en rechts echt wel meer gevraagd worden.
    Ik zou zeggen nu is het onze beurt laat de bevrachter en verladers maar eens voelen wat wij 2 jaar gevoeld hebben.
    Ik vind echt dat veel (te veel) bevrachtings kantoren zich schandalig hebben gedragen de laatste jaren.
    Ik kan mijn het stukje nog goed herinneren van meneer Daanen.
    Ik zou zeggen 4,- euro naar Monsain.(vanaf Rotterdam) heerlijk!

  • ikbenblij

    volgens mij wordt er met een gem. 110 m schip naar de moezel op het moment met de toeslag over circa 2800 a 2900 ton betaald teruggerekend naar 2500 ton wat normaal gevaren kan worden is vrachtprijs circa 8,5 euro. een goeie 2000 euro netto moet er dan wel inzitten of dit wel of niet genoeg is voor iemand is ieder voor zich maar het is meer dan de 1000 euro waar ook voor gevaren is.

  • p

    beste ik ben blij je begrijpt het niet helemaal

  • ikbenblij

    het is u inmiddels toch wel duidelijk dat er gem. over de gehele linie hogere vrachten betaald worden dankzij het lage water wat dus inhoudt dat er overcapaciteit was dus als er bepaalde bestemmingen zijn waar de vracht nog te laag zijn, zijn er op die trajecten dus duidelijk teveel schepen

  • F.Schoenmakers

    Is dit wat bijzonders dan?
    Ik zou een ander onderwerp kiezen.
    Wij horen niks anders de laatste 2 jaar bij onze collega,s:Maar als het laagwater is dan gaan we verdienen?
    Nou,laat die resultaten maar eens zien want we zijn sceptisch[oftewel zwartkijkers]
    Volgens tegenstanders van het RAS was de actie te danken door het lage water ,toch?
    Vanuit de Donau [ook laagwater!] moeten we konstateren dat er nog steeds voor gemm.7,50 euro naar de Moezel te berg gevaren wordt.[Toch behoorlijk wat lager tijdens RAS]
    Nee voor mooiere plaatje,s moet het water wat lager worden.
    Zo ongeveer tot aan je lippen want dan kan je zeggen:bij deze Pegel loop je door het water.
    Zou een foto waard zijn.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook