Bijboot weer geschikte tweede vluchtweg

In tegenstelling tot het reglement voor het vervoer van gevaarlijke stoffen ADNR, staat het 1 januari van kracht wordende ADN het gebruik van de bijboot als tweede vluchtweg bij terminals weer toe (controlelijst hoofdstuk 8). Het ADN wijkt op meer punten af van het verdwijnende ADNR en de binnenvaart signaleert verschillende tegenstrijdigheden.

bijboot

Door Hans Heynen
‘In het ADNR was een bijboot als tweede vluchtweg er nu juist bewust uitgehaald’, zegt Robert Tieman, secretaris Veiligheid en Milieu van het CBRB.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bijboot weer geschikte tweede vluchtweg | Schuttevaer.nl

Bijboot weer geschikte tweede vluchtweg

In tegenstelling tot het reglement voor het vervoer van gevaarlijke stoffen ADNR, staat het 1 januari van kracht wordende ADN het gebruik van de bijboot als tweede vluchtweg bij terminals weer toe (controlelijst hoofdstuk 8). Het ADN wijkt op meer punten af van het verdwijnende ADNR en de binnenvaart signaleert verschillende tegenstrijdigheden.

bijboot

Door Hans Heynen
‘In het ADNR was een bijboot als tweede vluchtweg er nu juist bewust uitgehaald’, zegt Robert Tieman, secretaris Veiligheid en Milieu van het CBRB.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer