Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Ingezonden: ‘Zelfstandig schipper sta voor je zaak’

DEVENTER

Door Niek Deen, donateur ASV

Kantoor binnenvaart (KB) lijkt weer eens de weg kwijt. KB pleit voor samenwerking met het CBRB, terwijl tevens wordt aangehaald dat het met ESO en EBU eigenlijk niet echt naar wens gaat. Met name over de gelden in de slooppot, die een tankvaartrederij exclusief ten eigen bate zou willen aanwenden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (13)
  • Berend

    Het is wel een feit wanneer er weer eens een onzinnige maatregel wordt ingevoerd de kantoor bonden er “het beste van proberen te maken”. Gewoon niet toegeven en weg met die flauwekul.Maar als je dat doet wordt je gelijk niet serieus genomen.

  • F.Schoenmakers

    Wat de Hr.Deen ingezonden heeft is wel hoe ik tegen KB tegen aan kijk.
    Dat zij bevrachtings minend zijn hebben ze al in de praktijk bewezen.
    En dan haal ik de Konnex affaire aan,een dochter onderneming van de NPRC in het verleden.
    Deze coöp trok de stekker eruit en wie zat er naast KB ook in het bestuur van de NPRC?
    Gevolg:veel ondernemers hun geld kwijt.
    Deze streken zijn er blijkbaar nog,zoals ik dit stuk mag geloven.
    Nou mensen als dit waar is,staan we nergens.
    We worden dus gewoon niet vertegenwoordigd.

  • Beerens Henk

    Meneer Hagens .Waarom leest u zwart als ik wit schrijf ,ik wil alleen de schippers laten nadenken dat niet iedereen het goed voor heeft met de binnenvaart en dat eigenbelang voorgaat om wat voor reden dan ook.Maar het is voor mij de eerste keer dat ik op deze site reageer en ook de laaste keer,ik heb geen zin om mij op slecht gelezen stukken te verdedigen,groeten. de

  • Hagens

    Mevrouw Beerens, dit hele artikel gaat over Kantoor Binnenvaart, en nee ook volgens mij informatie( ben er zelf lid van ) krijgen zij geen subsidie .

  • Beerens

    KBLID Ik noem geen namen,maar ze zijn er wel! en ik schreeuw niet!en insinueer niet dat KB daarbij hoort.

  • KB lid

    Beerens,
    Als u met uw reactie insinueert dat Kantoor Binnenvaart subsidie ontvangt, daag ik u uit dat hard te maken. Als u bij KB bent aangesloten, krijgt u gewoon inzage in de begroting. Maar u lijkt mij meer een zijlijn-schreeuwer. De KB begroting en die van de aangesloten bonden bestaat uitsluitend uit contributies van de aangeslotenen. Zo wordt de onafhankelijkheid gewaarborgd. Er wordt geen winst gemaakt. U mag een mening hebben, maar onderbouw die dan wel met feiten. U geeft er met uw reactie blijk van totaal niet te begrijpen hoe de structuur van de belangenbehartiging is opgebouwd.

  • Beerens H

    Je moet altijd rekening houden dat de gesubsidieerde clubjes hun eigen subsidies het belangrijkste vinden.Arcadia beerens.

  • evdv

    doet de hoeveelheid aantal leden ertoe of een club goed of slecht is?

  • John

    Jansen,

    Het zijn er nog 35. Op sterven na dood en dan nog zeggen dat ze springlevend zijn.

  • jansen

    Ik snap het verhaal ook niet als je aan iemand van ASV vraagt hoeveel aktieve ondernemers lid van hun clubje zijn houden ze hun mond en dat zegt mij genoeg .Net zoals de man die dit artikel schrijft een donateur laat me niet lachen . Als je nog niet meer dan 1 of 2 % procent van de totale aktieve ondernemers van de binnenvaart vertegenwoordigt doe dan niet alsof je heel de binnenvaart vertegenwoordigt hou daar eens mee op .

  • Eric

    helemaal meeeens Ronald vooral dom blijven

  • Anja

    Hoe kan de ASV instappen bij de kantoorbonden als de kantoorbonden niet eens naar de ASV willen luisteren?
    Kantoorbonden constructief? Als er weer eens iets onzinnigs wordt bedacht zijn die de eersten om er zonder morren een soort van “het beste” van te maken.
    Want dat komt leuk over, of het constructief is voor de schipper is een tweede.
    De ASV probeert juist te praten maar helaas te vaak tegen dovemansoren, want het komt niet “leuk” over.
    Waarom moet in een overleg tussen de bonden de ASV toegeven aan de grillen van de kantoorbonden en kan het zelden eens zo zijn dat de kantoorbonden toegeven aan de vaak goed onderbouwde argumenten van de ASV.
    Samenwerken best maar toch niet van een kant.
    Denk er eens over na dat de minst slechte van twee kwaden ook best de mening van de ASV kan zijn!!!!!

    PS, sinds wanneer heeft de EVO het goed voor met de particuliere schipper?

  • Hagens

    Waarom altijd dat aanvallen van de ASV op kantoor Binnenvaart, heeft u nu werkelijk niets beters te doen in u gelederen, nee bij die ASV zal het altijd fijn lopen, kan ik mijn voorstellen niets is makkelijker dan schoppen en schreeuwen vanaf de zijlijn, waarom stapt u niet gewoon bij de andere bonden in een constructief overleg, komt ook naar buiten wat leuker en professioneler over.
    Las een blad van het MKB Jrg. 16 No. 10 met een artikel over de binnenvaart waar toch niet de eerste de beste aan het woord kwamen zoals Harry Geerlings docent universitair bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit en Rink Jan Slotema die acht jaar bij de EVO werkt, deze vonden dat de binnevaart teveel bonden had die versnipperd waren, we praten niet met een mond dezelfde kant uit.
    Dus stop alstublieft met aantijgingen en praat eerst.
    Voorts moet je misschien soms van de kwade de minst slechte nemen.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook