Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Casco’s Concordia gelost in Brazilië

BELEM/WERKENDAM

De twee binnenvaartcasco’s (135 x 14,20 meter) die Concordia Shipyards uit Werkendam op het afzinkbare ponton Ocean Orc naar Brazilië heeft verscheept, zijn aangekomen in Brazilië.

1 / 1
Concordia

Concordia

‘Op zaterdag 11 oktober is de sleepboot Eraclea uit Nederland vertrokken met de sleep’, zegt Bert Duijzer van Concordia Shipyards, die afgelopen donderdag terugkeerde uit Brazilië. ‘Na een goed verlopen zeereis is de sleep 12 november aangekomen in Belem. Daar hebben we als "Estaleiro Concordia do Brasil Ltda", in samenwerking met locale partners, de unloadings-operatie begeleid. Op zaterdag 20 november had de lossing plaats. De casco’s liggen nu aan de afbouwkade en we beginnen binnenkort met de afbouw.’ Die klus wordt geklaard met locale partners en intensieve begeleiding vanuit Nederland. ‘Verschillende Braziliaanse bedrijven zijn geïnteresseerd in de schepen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (10)
  • Een trotse voorman

    Heel erg mooi initiatief, knap werk.
    Goed om te zien dat veel oud Jooren medewerkers de Werkendamse binnenvaart uitdragen tot in de uiterste wereld delen.
    Ga zo door en laat je niet beinvloeden voor negatieve niet ondernemende ondernemers.

  • Wouter

    Ik snap er nog niets van!!

  • leon

    Ikke ik wel best uitleg gevn maar daar is deze site niet voor wou alleen duidelijk maken dat domme berichten en rare en soms kwetsende reactie mij ondertussen de strot uitkomen en dus gaf ik ook eens een domme reactie zodat er mischien wel eens normale reactie komen

  • Gerrit van den Adel

    Meneer Kees er zijn veel hondjes die fikkie heten….Men bedoeld ook uw achternaam vermelden dat is wel zo fatsoenlijk,geld voor de rest trouwens ook.
    Of er nu een beetje smeergeld betaald moet worden aan de maffia of niet,het is geen slecht idee om zo te handelen.
    Hier werdt ook genoeg smeergeld betaald om sommige zaken rond te krijgen.
    Toen sommige oudere schepen naar het oostblok werden verkocht werd er ook smeergeld betaald om het certificaat er beter uit te laten zien en te knoeien met financieringen door makelaars en eigenaars.
    Er zijn ook goede schepen verkocht naar die kant daar werdt voor de financiering af en toe geknoeid.
    Verder werdt er behoorlijk in deze zaak met EU-subsidie gerotzooid.
    Taxatiewaarden werden gewoon even aangepast.
    Concordia,als jullie in Azie gaan beginnen kom dan maar even langs….
    In wil wel op de Mekong of Chaya-Praya rivier gaan varen en ik neem mn schip mee.
    Daar is nog een betere mentaliteit dan hier.
    Groeten Gerrit van den Adel ms Sunisha

  • kees

    Mee eens…maar ja om het nou 2 keer te doen meneer weijma is ook overdreven en toevallig is mijn naam kees!

  • H Weijma m/s Mutatie

    Het zou mooi zijn als iedereen zijn eigen hier en andere diskussies met zijn eigen naam bekend zou maken.
    Dat zal een hoop gezeik en vals geblaat minder zijn.
    Vr groet H Weijma m/s Mutatie

  • ikke

    @leon kan je dat even ondertitelen? ik doe niet begrijpen niet.

  • Leon

    Het is dan wel te hopen dat ze er diegenen opzetten om mee te varen die hier alles beter denken te weten en van die domme commentaren plaatsen. In ons eigen land kopen ze niet meer om maar doen ze dingen gewoon voor niets dus ikke hier kun je mischien wat van leren ” deze mensen hebben dan nog geld om om te kopen mensen met praat zoals jij hebben zo te horen niets ”

  • RHM

    Mooi initiatief, hoop dat er velen mogen volgen die kant op!

  • ikke

    dat geheim kan ik wel verklappen dan.

    A je koopt de bevoegde amtenaar om.
    b je betaald elke maand de lokale maffia een x bedrag.
    nix mis mee op zich want zo werken we hier in brasilgewoon.tja je moet er wat voor over hebben om tusse de te mooie vrouwen tezitten.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook