Premierspartijen noemen binnenvaart nauwelijks

De na de verkiezingen waarschijnlijk vier grootste politieke partijen CDA, PvdA, VVD en PVV noemen in hun verkiezingsprogramma’s de scheepvaart niet of nauwelijks. Ook andere partijen, zoals SP, GroenLinks en D66, noemen de binnenvaart slechts terloops. Daarmee wordt de traditie voortgezet dat vooral de kleine christelijke partijen ChristenUnie en SGP de scheepvaart in hun programma uitgebreid belichten.

CDA: ‘Investeren in faciliteiten’
Het CDA van Jan Peter Balkenende legt in zijn verkiezingsprogramma vooral de nadruk op het aanpakken van het fileprobleem. Dat wil het CDA voor elkaar krijgen door de huidige infrastructuur te optimaliseren en beter te benutten en de betrouwbaarheid te vergroten. Voor het in de volgende kabinetsperiode te verlengen Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) kiest het CDA dan ook voor een robuust wegennet en betrouwbaar openbaar vervoer.
Voor een gezonde verdeling van de goederenstromen vindt het CDA het wel nodig dat er wordt geïnvesteerd in faciliteiten voor de binnenvaart. De grote havens in Nederland moeten volgens het CDA intensiever samenwerken, waardoor een sterkere mainport ontstaat. Samenwerking met de Vlaamse havens maakt het gebied sterker richting het achterland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Premierspartijen noemen binnenvaart nauwelijks | Schuttevaer.nl

Premierspartijen noemen binnenvaart nauwelijks

De na de verkiezingen waarschijnlijk vier grootste politieke partijen CDA, PvdA, VVD en PVV noemen in hun verkiezingsprogramma’s de scheepvaart niet of nauwelijks. Ook andere partijen, zoals SP, GroenLinks en D66, noemen de binnenvaart slechts terloops. Daarmee wordt de traditie voortgezet dat vooral de kleine christelijke partijen ChristenUnie en SGP de scheepvaart in hun programma uitgebreid belichten.

CDA: ‘Investeren in faciliteiten’
Het CDA van Jan Peter Balkenende legt in zijn verkiezingsprogramma vooral de nadruk op het aanpakken van het fileprobleem. Dat wil het CDA voor elkaar krijgen door de huidige infrastructuur te optimaliseren en beter te benutten en de betrouwbaarheid te vergroten. Voor het in de volgende kabinetsperiode te verlengen Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) kiest het CDA dan ook voor een robuust wegennet en betrouwbaar openbaar vervoer.
Voor een gezonde verdeling van de goederenstromen vindt het CDA het wel nodig dat er wordt geïnvesteerd in faciliteiten voor de binnenvaart. De grote havens in Nederland moeten volgens het CDA intensiever samenwerken, waardoor een sterkere mainport ontstaat. Samenwerking met de Vlaamse havens maakt het gebied sterker richting het achterland.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer