Parlevinker herleeft op Maasvlakte

Maersk-schepen aan de Maasvlakte worden voortaan over water bevoorraad. Logistieke dienstverlener Estron heeft hiervoor, samen met de Waalhaven Groep en Companero BV, de nieuwe onderneming Eswaco opgezet. Dit bedrijf gaat de zeeschepen via de binnenvaart bevoorraden vanaf de Waalhaven Botlek Terminal. Estron vermijdt zo de drukke A15.

Parlevinker herleeft op Maasvlakte

Door Tobias Pieffers
Estron ontwikkelde het concept na problemen met de levering van goederen via de A15. De files veroorzaakten vertragingen in de levertijden. Toeleveranciers kunnen hun goederen voortaan afleveren bij het distributiecentrum van Estron in het Botlekgebied, waar de lading in containers, zogenoemde ‘flatracks’, worden overgezet. Buurman Waalhaven Groep zet deze containers vervolgens op de Botlekterminal aan boord van het speciaal voor dit project omgebouwde binnenvaartschip BOW 1, dat de lading naar de Maasvlakte vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Parlevinker herleeft op Maasvlakte | Schuttevaer.nl

Parlevinker herleeft op Maasvlakte

Maersk-schepen aan de Maasvlakte worden voortaan over water bevoorraad. Logistieke dienstverlener Estron heeft hiervoor, samen met de Waalhaven Groep en Companero BV, de nieuwe onderneming Eswaco opgezet. Dit bedrijf gaat de zeeschepen via de binnenvaart bevoorraden vanaf de Waalhaven Botlek Terminal. Estron vermijdt zo de drukke A15.

Parlevinker herleeft op Maasvlakte

Door Tobias Pieffers
Estron ontwikkelde het concept na problemen met de levering van goederen via de A15. De files veroorzaakten vertragingen in de levertijden. Toeleveranciers kunnen hun goederen voortaan afleveren bij het distributiecentrum van Estron in het Botlekgebied, waar de lading in containers, zogenoemde ‘flatracks’, worden overgezet. Buurman Waalhaven Groep zet deze containers vervolgens op de Botlekterminal aan boord van het speciaal voor dit project omgebouwde binnenvaartschip BOW 1, dat de lading naar de Maasvlakte vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer