Ms Anda in ‘Van Weelden over water’

Presentator Dirk van Weelden stapt donderdagavond 8 april in het Llink-programma ‘Van Weelden over Water’ aan boord van het 135-meter schip Anda. De uitzending is om 19.30 uur op Nederland 2.

Van Weelden stapt voor dit programma iedere aflevering aan
boord van een schip om een gebied vanaf het water te leren kennen. Met
schippers, schrijvers, boeren, wetenschappers, kunstenaars en politici praat hij over het landschap, de natuur en de veranderende rol van het
water.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Een leuke reportage! Maar kan iemand mij uit leggen de mede schipper vertelt overvrijheid als ondernemer. Opa vaart in de nacht oma in de middag de jonge schipper in de ochtend! Zijn deze ondernemers altijd op hun werk?hebben zij ook vrije tijd?

    Geplaatst door: bewondering voor schepen op
  • In een woord schitterend neergezet,fantatisch die gezinsbedrijven,daar kan menig ondernemer aan land nog wat van leren.Ik draag de binnenvaart groot en klein in iedergeval een warm hart toe….wie volgt!!!!!

    Geplaatst door: herman sander knol op
  • Ik vind de Anda fantastisch. Eindelijk ondernemers die vooruit zien en het aandurven ipv door tuffen met gemotoriseerde trekschuiten. Leuk voor het open lucht museum.

    Anda vooruit

    Geplaatst door: Paul Aubroeck op
  • Eindelijk eens een reportage wat goed in elkaar gezet was voor in en ousiders Duidelijk, simpel en van beide kanten bekeken.
    Duidelijk en goed verwoord gesproken door de schipperszoon.
    1 minpuntje vond ik dat de schipperszoon zich wat representatiever had kunnen neer zetten (qua kleding) Keek maar eens naar Meneer Gerritsen Netjes en verzorgd.
    Hoop dat er meer van zulke reportagesworden uitgezonden met mensen die zich zo goed kunnen uitspreken en niet met dan gaan we maar een jaartje niet op vakantie….

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Eindelijk weer eens een mooie en duidelijk stuk over de binnenvaart op de tv. Goede ondernemings sfeer die gebaseerd is op de markt en niet geleid wordt door emotie. Het mileu kreeg ook de nodige positieve aandacht door het “groene schip”. Bemanning van de Anda bedankt en een goede vaart.

    Geplaatst door: 007 op
  • En die meerderheid heeft de toekomst, let op mijn woorden!

    Geplaatst door: R op
  • Ja en de crisis is er en werk IS er ook MAAR rekenen KUNNEN ze NIET want anders waren de prijzen van die zogenaamde enkele reizen wel beter…
    Maar het valt wel op wie er varen..
    En we mogen WEL de nieuwbouwschepen de schuld geven want die zijn tenslotte in de meerderheid En het is toch zo de meerderheid maakt toch de (dienst uit)prijzen…

    Geplaatst door: maria op
  • Familie Verdonk,

    Net gekeken.
    Een mooie, realistische reportage waarin veel facetten van het gezinsbedrijf in de binnenvaart naar voren kwamen. Complimenten!

    Geplaatst door: Erik van Toor – KB op
  • Complimenten aan iemand die in deze tijd zijn nek uitsteekt voor het algemeen belang!!! Net in de vaart met een nieuw, groot schip en spreekt zijn vertrouwen uit in de branche, banken en stelt overnachtingshavens nog maar eens ter discussie. Ik heb hier heel veel respect voor. En nu maar wachten op de malloten die deze ondernemer weer onderuit proberen te halen op deze site….

    Geplaatst door: R op
  • dacht dat Llink al failliet was maar mag blijkbaar ook nog even door blijven dobberen.

    Geplaatst door: sander op
  • Het is nooit verkeert om vooruit te denken en nieuwe schepen te bouwen, maar niet in deze mate, ben daarom liever maar de angstige, wijzende collega, een ieder die een beetje kan rekenen en vooral nadenken, wist dat dit fout zou lopen crisis of niet. Misschien mag je de crisis dankbaar zijn, scheelt misschien ruim 100 of meer bestellingen.

    Geplaatst door: Hendrik op
  • Door de nieuwbouw, de nieuwe manier van ondernemen en innovatie is de binnenvaart de laatste jaren in staat gebleken ladingstromen naar zich toe te tekken en het imago te versterken. Dit was nooit gelukt als we het alleen met de angstige, wijzende, kortzichtige collega’s hadden moeten doen. Stilstand is achteruitgang dames en heren! de nieuwbouw is een toevoeging op een markt die breed genoeg is. De crisis is een feit, er zijn dingen gebeurd welke moeilijk te rijmen zijn. Alle partijen, in de binnenvaart maar ook daarbuiten zijn druk bezig de situatie te controleren en de scheepvaart (welke nog steeds toekomst heeft!) op te maken voor wat komen gaat. Wijs met de vinger of denk mee, the bigger picture mensen! google maar….

    Geplaatst door: R op
  • De mensen moeten juist niet ophouden met zeuren over de nieuwbouw! Ze worden aan alle kanten geholpen, de hand boven het hoofd gehouden en structureel in de vaart gehouden tegen beter weten in! Al dat gezeur van we hadden ze al besteld ken ik nu wel, er bestaat ook nog zo iets als afbestellen en je verlies nemen! De meeste nieuwbouw schepen maken gewoon alles kapot. Simpel! Jullie kunnen je beter druk maken over de vrachten ipv altijd maar met je kop in de krant willen zodra je weer iets nieuws of duurders hebt dan je buurman!
    Zo ik heb mijn theorie en waarheid geschreven en heb een hele brede rug dus laat maar horen! En wel zonder te schelden collega’s…!

    Geplaatst door: Daan op
  • Op die hippe schepen zal je er ook hip bij moeten lopen (of zitten).

    Geplaatst door: Doortje Grooten-Wendt op
  • ik denk dat john liever een ouwe rot bak wil laten zien aan de buitenwereld. ik denk dat hij er ook zo bijloopt, een vieze broek met gaten er in, op ouwe jollies. nee dat is goede reclame!!!

    Geplaatst door: kulletje op
  • Meneer Verdonk, misschien heeft u het niet door dat er te veel nieuwe schepen zijn besteld en ga het dan niet zitten schuiven op de crisis, want 3 jaar geleden werd er al geroepen dat er te veel van die dingen kwamen, maar ja als de nieuwbouwcollega’s roepen dat het onzin is bestel je er toch ook gewoon 1. En uitrekenen of het uitkan hoeft niet ook niet als het even tegen zit, want reserve’s hebben waar is dat nu voor nodig. En over wensen van de klant wil ik nog even zeggen dat de klant helemaal niet op zulke grote hoeveelheden (tonnen) zit te wachten, maar vaak door de strot geduwd worden, want de bevrachter of handelaar vind het lekker goedkoop, want dat hebben de nieuwbouwers wel klantgericht gedaan de prijs omlaag werken.

    Geplaatst door: Hendrik op
  • Mensen, hou nu toch eens op met dat gezever over nieuwbouw schepen wij hebben dit al lang voordat het woord “crisis”ontdekt werd besteld en toen was er niets aan de hand. Wat de politiek betreft denk ik dat wij nu meer aandacht getrokken hebben dan wie dan ook en als je nu eens goed zou lezen dan zie je ook dat het telkens weer vermeld word dat het niet goed gaat zoals het nu gaat. Wat de evo betreft zelfs die mensen zijn hier aanboord geweest en stellen heel duidelijk dat dit toch de toekomst is en dat het jammer is dat er niet meer mensen zijn die hierin durven te investeren. Kijk eens wat verder dan je eigen schip, kijk eens wat de klant vraagt en wenst. Kijk ook eens hoe je je zelf kan verbeteren ten opzichte van de auto of de trein. Als je dat gedaan hebt dan mag je weer komen en verder zeuren.
    met vriendelijke groeten jacob verdonk
    ms anda.

    Geplaatst door: “de nieuwbouw rukker” op
  • inderdaad john, als je een aantal geleden de nieuwsrubriek een vandaag hebt gekeken, mooi, jong,schip 2 auto,s aan dek en dan het praatje ooh het gaat zo slecht in de binnenvaart. en nu dit weer met met een 135 meter spiksplinternieuw. ja zo zet het zoden aan de dijk om aandecht te krijgen van de regering en allerlei instanties. de enige die zich rot lacht is de evo die denkt er het zijne van

    Geplaatst door: p. op
  • klopt, alleen worden er zonder uitzondering geen schepen kleiner dan 110 meter na aanmelding geselecteerd, en gaat slechts 1 aflevering over binnenvaart, rest over boeren en windmolens bij urk en dergelijke. mvg

    Geplaatst door: john op
  • John,
    Er is via kantoor binnenvaart een memo uitgegaan waar naar schepen gevraagd werd voor dit project.
    Trouwens was dit schone schip toch een mooie inkopper, of niet soms???
    En ik dacht dat er nog meer afleveringen komen volgens de kop van dit bericht dus kun je je alsnog paraat melden.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • erg goed om eens een kijkje in de keuken van deze mooie bedrijfstak te krijgen, alleen jammer dat die bvb vrienden het altijd presteren om met een nieuwbouwrukker op de proppen tye komen voor dit soort informatievoorziening, de binnenvaart is breder dan dit!. mvg

    Geplaatst door: john op

Reageer

Ms Anda in ‘Van Weelden over water’ | Schuttevaer.nl

Ms Anda in ‘Van Weelden over water’

Presentator Dirk van Weelden stapt donderdagavond 8 april in het Llink-programma ‘Van Weelden over Water’ aan boord van het 135-meter schip Anda. De uitzending is om 19.30 uur op Nederland 2.

Van Weelden stapt voor dit programma iedere aflevering aan
boord van een schip om een gebied vanaf het water te leren kennen. Met
schippers, schrijvers, boeren, wetenschappers, kunstenaars en politici praat hij over het landschap, de natuur en de veranderende rol van het
water.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (21)

  • Een leuke reportage! Maar kan iemand mij uit leggen de mede schipper vertelt overvrijheid als ondernemer. Opa vaart in de nacht oma in de middag de jonge schipper in de ochtend! Zijn deze ondernemers altijd op hun werk?hebben zij ook vrije tijd?

    Geplaatst door: bewondering voor schepen op
  • In een woord schitterend neergezet,fantatisch die gezinsbedrijven,daar kan menig ondernemer aan land nog wat van leren.Ik draag de binnenvaart groot en klein in iedergeval een warm hart toe….wie volgt!!!!!

    Geplaatst door: herman sander knol op
  • Ik vind de Anda fantastisch. Eindelijk ondernemers die vooruit zien en het aandurven ipv door tuffen met gemotoriseerde trekschuiten. Leuk voor het open lucht museum.

    Anda vooruit

    Geplaatst door: Paul Aubroeck op
  • Eindelijk eens een reportage wat goed in elkaar gezet was voor in en ousiders Duidelijk, simpel en van beide kanten bekeken.
    Duidelijk en goed verwoord gesproken door de schipperszoon.
    1 minpuntje vond ik dat de schipperszoon zich wat representatiever had kunnen neer zetten (qua kleding) Keek maar eens naar Meneer Gerritsen Netjes en verzorgd.
    Hoop dat er meer van zulke reportagesworden uitgezonden met mensen die zich zo goed kunnen uitspreken en niet met dan gaan we maar een jaartje niet op vakantie….

    Geplaatst door: schippersvrouw op
  • Eindelijk weer eens een mooie en duidelijk stuk over de binnenvaart op de tv. Goede ondernemings sfeer die gebaseerd is op de markt en niet geleid wordt door emotie. Het mileu kreeg ook de nodige positieve aandacht door het “groene schip”. Bemanning van de Anda bedankt en een goede vaart.

    Geplaatst door: 007 op
  • En die meerderheid heeft de toekomst, let op mijn woorden!

    Geplaatst door: R op
  • Ja en de crisis is er en werk IS er ook MAAR rekenen KUNNEN ze NIET want anders waren de prijzen van die zogenaamde enkele reizen wel beter…
    Maar het valt wel op wie er varen..
    En we mogen WEL de nieuwbouwschepen de schuld geven want die zijn tenslotte in de meerderheid En het is toch zo de meerderheid maakt toch de (dienst uit)prijzen…

    Geplaatst door: maria op
  • Familie Verdonk,

    Net gekeken.
    Een mooie, realistische reportage waarin veel facetten van het gezinsbedrijf in de binnenvaart naar voren kwamen. Complimenten!

    Geplaatst door: Erik van Toor – KB op
  • Complimenten aan iemand die in deze tijd zijn nek uitsteekt voor het algemeen belang!!! Net in de vaart met een nieuw, groot schip en spreekt zijn vertrouwen uit in de branche, banken en stelt overnachtingshavens nog maar eens ter discussie. Ik heb hier heel veel respect voor. En nu maar wachten op de malloten die deze ondernemer weer onderuit proberen te halen op deze site….

    Geplaatst door: R op
  • dacht dat Llink al failliet was maar mag blijkbaar ook nog even door blijven dobberen.

    Geplaatst door: sander op
  • Het is nooit verkeert om vooruit te denken en nieuwe schepen te bouwen, maar niet in deze mate, ben daarom liever maar de angstige, wijzende collega, een ieder die een beetje kan rekenen en vooral nadenken, wist dat dit fout zou lopen crisis of niet. Misschien mag je de crisis dankbaar zijn, scheelt misschien ruim 100 of meer bestellingen.

    Geplaatst door: Hendrik op
  • Door de nieuwbouw, de nieuwe manier van ondernemen en innovatie is de binnenvaart de laatste jaren in staat gebleken ladingstromen naar zich toe te tekken en het imago te versterken. Dit was nooit gelukt als we het alleen met de angstige, wijzende, kortzichtige collega’s hadden moeten doen. Stilstand is achteruitgang dames en heren! de nieuwbouw is een toevoeging op een markt die breed genoeg is. De crisis is een feit, er zijn dingen gebeurd welke moeilijk te rijmen zijn. Alle partijen, in de binnenvaart maar ook daarbuiten zijn druk bezig de situatie te controleren en de scheepvaart (welke nog steeds toekomst heeft!) op te maken voor wat komen gaat. Wijs met de vinger of denk mee, the bigger picture mensen! google maar….

    Geplaatst door: R op
  • De mensen moeten juist niet ophouden met zeuren over de nieuwbouw! Ze worden aan alle kanten geholpen, de hand boven het hoofd gehouden en structureel in de vaart gehouden tegen beter weten in! Al dat gezeur van we hadden ze al besteld ken ik nu wel, er bestaat ook nog zo iets als afbestellen en je verlies nemen! De meeste nieuwbouw schepen maken gewoon alles kapot. Simpel! Jullie kunnen je beter druk maken over de vrachten ipv altijd maar met je kop in de krant willen zodra je weer iets nieuws of duurders hebt dan je buurman!
    Zo ik heb mijn theorie en waarheid geschreven en heb een hele brede rug dus laat maar horen! En wel zonder te schelden collega’s…!

    Geplaatst door: Daan op
  • Op die hippe schepen zal je er ook hip bij moeten lopen (of zitten).

    Geplaatst door: Doortje Grooten-Wendt op
  • ik denk dat john liever een ouwe rot bak wil laten zien aan de buitenwereld. ik denk dat hij er ook zo bijloopt, een vieze broek met gaten er in, op ouwe jollies. nee dat is goede reclame!!!

    Geplaatst door: kulletje op
  • Meneer Verdonk, misschien heeft u het niet door dat er te veel nieuwe schepen zijn besteld en ga het dan niet zitten schuiven op de crisis, want 3 jaar geleden werd er al geroepen dat er te veel van die dingen kwamen, maar ja als de nieuwbouwcollega’s roepen dat het onzin is bestel je er toch ook gewoon 1. En uitrekenen of het uitkan hoeft niet ook niet als het even tegen zit, want reserve’s hebben waar is dat nu voor nodig. En over wensen van de klant wil ik nog even zeggen dat de klant helemaal niet op zulke grote hoeveelheden (tonnen) zit te wachten, maar vaak door de strot geduwd worden, want de bevrachter of handelaar vind het lekker goedkoop, want dat hebben de nieuwbouwers wel klantgericht gedaan de prijs omlaag werken.

    Geplaatst door: Hendrik op
  • Mensen, hou nu toch eens op met dat gezever over nieuwbouw schepen wij hebben dit al lang voordat het woord “crisis”ontdekt werd besteld en toen was er niets aan de hand. Wat de politiek betreft denk ik dat wij nu meer aandacht getrokken hebben dan wie dan ook en als je nu eens goed zou lezen dan zie je ook dat het telkens weer vermeld word dat het niet goed gaat zoals het nu gaat. Wat de evo betreft zelfs die mensen zijn hier aanboord geweest en stellen heel duidelijk dat dit toch de toekomst is en dat het jammer is dat er niet meer mensen zijn die hierin durven te investeren. Kijk eens wat verder dan je eigen schip, kijk eens wat de klant vraagt en wenst. Kijk ook eens hoe je je zelf kan verbeteren ten opzichte van de auto of de trein. Als je dat gedaan hebt dan mag je weer komen en verder zeuren.
    met vriendelijke groeten jacob verdonk
    ms anda.

    Geplaatst door: “de nieuwbouw rukker” op
  • inderdaad john, als je een aantal geleden de nieuwsrubriek een vandaag hebt gekeken, mooi, jong,schip 2 auto,s aan dek en dan het praatje ooh het gaat zo slecht in de binnenvaart. en nu dit weer met met een 135 meter spiksplinternieuw. ja zo zet het zoden aan de dijk om aandecht te krijgen van de regering en allerlei instanties. de enige die zich rot lacht is de evo die denkt er het zijne van

    Geplaatst door: p. op
  • klopt, alleen worden er zonder uitzondering geen schepen kleiner dan 110 meter na aanmelding geselecteerd, en gaat slechts 1 aflevering over binnenvaart, rest over boeren en windmolens bij urk en dergelijke. mvg

    Geplaatst door: john op
  • John,
    Er is via kantoor binnenvaart een memo uitgegaan waar naar schepen gevraagd werd voor dit project.
    Trouwens was dit schone schip toch een mooie inkopper, of niet soms???
    En ik dacht dat er nog meer afleveringen komen volgens de kop van dit bericht dus kun je je alsnog paraat melden.

    Geplaatst door: Sjaak van Wijk op
  • erg goed om eens een kijkje in de keuken van deze mooie bedrijfstak te krijgen, alleen jammer dat die bvb vrienden het altijd presteren om met een nieuwbouwrukker op de proppen tye komen voor dit soort informatievoorziening, de binnenvaart is breder dan dit!. mvg

    Geplaatst door: john op

Reageer