Corus ziet voorlopig af van tweekeggenbeleid

Corus heeft de plannen om binnenvaartschepen met minder keggen te stuwen voorlopig in de ijskast gezet. ‘Het draagvlak ontbreekt op dit moment in de binnenvaart’, zegt woordvoerder Marcel Duyvestijn.

Corus heeft alle relaties 29 maart in een brief op de hoogte gesteld van het voornemen. ‘Maar we blijven wel op zoek naar alternatieve veilige stuwagemethoden.’
Corus begon 1 september met proeven om het aantal keggen te reduceren van vijf per zijde per vijf ton stukgewicht naar twee. De proeven zouden aanvankelijk tot het eind van het jaar duren, maar werden ‘gezien de onduidelijkheid bij diverse partijen’ verlengd tot 1 april 2010.
‘De veiligheid mocht niet in het geding zijn’, zegt Duyvestijn. ‘Het doel was kostenbesparing, met daarnaast een milieuvoordeel en minder handelingen voor het personeel.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Corus ziet voorlopig af van tweekeggenbeleid | Schuttevaer.nl

Corus ziet voorlopig af van tweekeggenbeleid

Corus heeft de plannen om binnenvaartschepen met minder keggen te stuwen voorlopig in de ijskast gezet. ‘Het draagvlak ontbreekt op dit moment in de binnenvaart’, zegt woordvoerder Marcel Duyvestijn.

Corus heeft alle relaties 29 maart in een brief op de hoogte gesteld van het voornemen. ‘Maar we blijven wel op zoek naar alternatieve veilige stuwagemethoden.’
Corus begon 1 september met proeven om het aantal keggen te reduceren van vijf per zijde per vijf ton stukgewicht naar twee. De proeven zouden aanvankelijk tot het eind van het jaar duren, maar werden ‘gezien de onduidelijkheid bij diverse partijen’ verlengd tot 1 april 2010.
‘De veiligheid mocht niet in het geding zijn’, zegt Duyvestijn. ‘Het doel was kostenbesparing, met daarnaast een milieuvoordeel en minder handelingen voor het personeel.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer