Sluisrenovatie stremt vaart op Twentekanaal

Rijkswaterstaat voert van maart tot en met juni grootschalige renovaties uit aan de sluizen Eefde, Delden en Hengelo in het Twentekanaal. Dit betekent dat gedurende zes weekenden het scheepvaartverkeer gestremd is.

Volgens Rijkswaterstaat bleek vorig jaar tijdens inspecties dat de lagers in de tandwielkasten in de sluiscomplexen aan het eind van hun levensduur zijn. De tandwielkasten zorgen ervoor dat de sluis geopend en gesloten kan worden. Vernieuwing is noodzakelijk. Omdat dit werk erg omvangrijk is en leidt tot zes weekenden stremming, is Rijkswaterstaat vorig jaar met belanghebbenden in overleg gegaan. Daarom is in juni 2009 een bijeenkomst gehouden voor alle bedrijven langs het Twentekanaal. Tijdens deze bijeenkomst heeft Rijkswaterstaat uitgelegd wat de bedoeling van het werk was en hebben de bedrijven ideeën en suggesties gegeven om de hinder zo beperkt mogelijk te houden. De informatie uit deze avond is door Rijkswaterstaat gebruikt tijdens de aanbesteding.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sluisrenovatie stremt vaart op Twentekanaal | Schuttevaer.nl

Sluisrenovatie stremt vaart op Twentekanaal

Rijkswaterstaat voert van maart tot en met juni grootschalige renovaties uit aan de sluizen Eefde, Delden en Hengelo in het Twentekanaal. Dit betekent dat gedurende zes weekenden het scheepvaartverkeer gestremd is.

Volgens Rijkswaterstaat bleek vorig jaar tijdens inspecties dat de lagers in de tandwielkasten in de sluiscomplexen aan het eind van hun levensduur zijn. De tandwielkasten zorgen ervoor dat de sluis geopend en gesloten kan worden. Vernieuwing is noodzakelijk. Omdat dit werk erg omvangrijk is en leidt tot zes weekenden stremming, is Rijkswaterstaat vorig jaar met belanghebbenden in overleg gegaan. Daarom is in juni 2009 een bijeenkomst gehouden voor alle bedrijven langs het Twentekanaal. Tijdens deze bijeenkomst heeft Rijkswaterstaat uitgelegd wat de bedoeling van het werk was en hebben de bedrijven ideeën en suggesties gegeven om de hinder zo beperkt mogelijk te houden. De informatie uit deze avond is door Rijkswaterstaat gebruikt tijdens de aanbesteding.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer