COMMENTAAR: Markttoneel

Wekelijks commentaar Schuttevaer

De
weigering door de NMa van een stillegregeling brengt de binnenvaart terug bij
af. Het Crisisberaad dacht het helemaal voor elkaar te hebben, maar de
mededingingswaakhond speelt het spel niet mee. Staatssecretaris Tineke Huizinga
is ook teleurgesteld, maar had zich politiek keurig ingedekt. ‘NMa-proof’ is
het toverwoord. Verladers (EVO) reageren tevreden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (10)

  • Laat Anton van Megen de schepen gaan bevrachten van de andere bevrachters geen reisen meer aannemen 🙂

    Geplaatst door: Berend op
  • Het beste scenario is dat het in de komende weken begint te regenen met dooi tot boven 2000m,die kans is groot het is ondertussen dan ook al maart en de kolenstocks dan net opgeraken alvorens de rijn gespert wordt…..

    Geplaatst door: schipper 2 op
  • Dus niet op CDA stemmen!!!

    Geplaatst door: Martin op
  • En met et onderstaande schieten we ook niet op:

    Eurlings betaalt mee aan tariefskorting Betuwelijn
    (Novum) – De tariefskorting voor vervoerders die gebruik maken van de Betuweroute wordt mede gefinancierd door de staat. Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) liet maandag de Kamer weten dat in 2007 met exploitant Keyrail afgesproken is dat de overheid mee zou betalen aan de korting, die bedoeld is om vervoerders te stimuleren gebruik te maken van de lijn.

    printstuur artikel door
    Eurlings meldt dat vorig jaar het vervoer over de Betuweroute ondanks de crisis stabiel is gebleven. De komende jaren zal er echter nog meer gebruik van de lijn gemaakt moeten worden voor er sprake is van een ‘gezonde exploitatie’. Daarom heeft Keyrail een korting ingevoerd. Volgens Eurlings helpt de korting vervoerders niet alleen ‘over de drempel’ om van de route gebruik te maken, het is ook een ‘steuntje in de rug’ voor de vervoerders tijdens de economische crisis.

    In 2012 of 2013 moet Keyrail de exploitatie kunnen dekken uit de gebruiksvergoeding, meldt Eurlings. In januari reden er zo’n driehonderd treinen per week over het traject, in 2013 moet dat aantal op negenhonderd liggen.

    Geplaatst door: Henk op
  • Mensen je kunt toch geen resultaat verwachten na 2 dagen?? De ladingaanbieders kijken het even aan. En geef ze gelijk, je probeert niet als eerste meer te gaan betalen aan de schippers, Schippers hou toch een op met dat korte termijn denken!!!! Al lig je 14 dagen wat maakt dat uit. Die kruimel die overblijft per dag en geen slijtage.Kijk toch even verder. Het heeft zijn tijd nodig, sommige bedrijven hebben voorraad en gokken op geen vracht verhoging.

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • wil iedereen die aan de actie meedoet even in de gaten houden dat het afgelopen maandag, dinsdag carnaval was en woensdag de “aan het bijkomen dag was”en dus de bevrachtingskantoren nog maar aper de ogen open hebben laat staan nuchter zij. dus welbeschouwd is dit pas de 1e fatsoendelijke weigeringsdag tegen de dumptarieven. wat de bevrachter nog weg kunnen krijgen gaat in de eigen huurschepen en in bakken en daarna komen de schippers in beeld en dan bellen ze als 1e degene waarvan hun denken: die houden hun rug niet recht, en als we dan volhouden dan zou er zomaar eens iets kunnen gebeuren. het is echt een kwestie van een lange adem, maar wat hebben we feitelijk te verliezen, of je nu , volgende week, of aan het einde van het jaar naar de …… gaat, doe mee allemaal en dan zit er echt perspectief in voor iedereen groot, klein, jong en oud iedereen heeft er baat bij

    Geplaatst door: anoniem op
  • Ik weet het Jac dat we moeten volhouden, maar ik hoor collega´s roepen dat er in Rotterdam meerdere zeeboten liggen. Maar ik krijg geen enkele reis aangeboden uit die zogenaamde zeeboten… zelfs nog niet aan een slechte prijs! Welk werk moet ik dan eigenlijk weigeren als ik niks krijg aangeboden?

    Geplaatst door: een verwarde op
  • Hoi verwarde,

    het is donderdag, jullie zijn 4 dagen met de actie bezig. Jullie zijn aan een actie begonnen die anderhalf/twee jaar geleden is ingezet.
    De hoofdrolspelers kunnen dit nog wel twee weken volhouden, echter, ze zullen vroeg of laat moeten zwichten.
    Bedenk jezelf dat je een stramien van anderhalf jaar aan het doorbreken bent en dat dit niet in 4 dagen kan.
    Als je half maart nog geen verbetering ziet ga dan eens kritisch kijken, nu is het nog veel en veel te vroeg.
    Succes!!

    Geplaatst door: jac op
  • Ik hoor iedereen roepen dat de prijzen omhoog gaan. maar ik bel dan toch verkeerde bevrachters op… ik krijg geen enkele reis aangeboden aan een veel hogere prijs. En heel eerlijk, veel meer aanbod heb ik niet gekregen door die stillig-actie…

    Geplaatst door: een verwarde op
  • En dit had al moeten gebeuren 1jr terug.Dan hadden we allemaal niet zo’n zever bij de banken gehad die we nu wel hebben.Als de bank had geluisterd al vanaf het begin voor geen uitstel van betaling te geven had het nooit zover geweest als nu!!(En ja,ik heb ook uitstel van betaling maar of ik er blij mee ben is weer een ander verhaal.Maar ja,je staat machteloos op alle gebied.Ik hoop nu echt dat de Franse college’s even zo als de EUBO leden iedereen kan overhalen wat we allemaal willen en dat is een NORMAAL tarief!Zo simpel is dat.Maar wel heeeeeeeel moeilijk voor de schipper himself voor dat te begrijpen.

    Geplaatst door: een belgische schipper op

Reageer

COMMENTAAR: Markttoneel | Schuttevaer.nl

COMMENTAAR: Markttoneel

Wekelijks commentaar Schuttevaer

De
weigering door de NMa van een stillegregeling brengt de binnenvaart terug bij
af. Het Crisisberaad dacht het helemaal voor elkaar te hebben, maar de
mededingingswaakhond speelt het spel niet mee. Staatssecretaris Tineke Huizinga
is ook teleurgesteld, maar had zich politiek keurig ingedekt. ‘NMa-proof’ is
het toverwoord. Verladers (EVO) reageren tevreden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer