Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Huizinga installeert Comité Binnenvaartveiligheid

DEN HAAG

Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat Tineke Huizinga heeft dinsdag 9 februari het Comité Binnenvaartveiligheid (CBV) geïnstalleerd. Het uit vertegenwoordigers van de binnenvaartsector bestaande comité gaat de staatssecretaris en de sector, op basis van praktijkvoorbeelden, adviseren over maatregelen die de veiligheid kunnen verhogen.

1 / 1
Huizinga installeert Comité Binnenvaartveiligheid

Huizinga installeert Comité Binnenvaartveiligheid

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (8)
  • iemand die ervaring ermee heeft

    Lekker kort door de bocht meneer Albert Laat de boel de boel Dat zullen we ook tegen die schippers zeggen die gewoon doorvaren voor deze vrachten Laat de boel de boel en piep niet zo luid Maar ik dwaal af
    Maar dat het weer zonde is van het geld dat is zeer zeker waar Een commite in het leven roepen is makkelijk gedaan maar controleren…. is weer wat anders
    En ja waarom moet de werkgever ten alle tijden verantwoordelijk blijven voor de herhaaldelijke niet nakomen van de regels?
    Probeer maar eens van zo’n iemand af te komen Nou de realiteit is anders Want jij als werkgever had het altijd anders moeten doen want zo moet het volgens deARBO-wet
    Roep niet direct ik doe alles volgens het boekje want geloof me er is altijd wel wat te vinden Want het is hun woord tegen de jouwe
    De advocaat van onze verzekering zei Zij kunnen je sneller ten gronde richten dan jij hun (geloof nu niet dat er veel ten gronde gericht kan worden maar goed U begrijpt het vast wel)

  • henri

    als de afmeer mogelijkheden nou ook eens wat veiliger normaal vast kan maken dan zal er ook handen bespaart blijven nee het is weer op het schip aan gewezen .

  • Albert

    Beste CDW, ik las uw reactie, maar ik begrijp niet zo goed dat u als werkgever dan toch de boel de boel laat. U kunt echt eisen van uw werknemers alle veiligheidsmiddelen te gebruiken, zoals u voorschrijft. U investeert er toch niet voor niets in?
    Desnoods met uiterste dwangmiddel.

    vriendelijke groet.

  • H Lenten

    Wat zijn we weer lekker negatief, als ik matrozen de spiegel van de kop zie boenen met een hangtrap tijdens de vaart (ongeloofelijk maar waar !)en matrozen met vrieskou in de smalle gangboorden zie werken zonder zwemvest denk ik dat dit soort commisie\’s nodig zijn met veelal vervelende gevolgen maar blijkbaar moet dat altijd van hogerhand geregeld worden om echt veilig te werken.

  • CDW

    Een tip voor de CBV leg niet alle verantwoording bij de werkgevers, Ik heb hier voor alle personeelsleden opblaasbare zwemvesten, jassen met certificaat dus opblaasbare zwemvesten, stickers in elke in- uitgang “zwemvest dragen” en niemand draagt deze zwemvesten.
    Helaas blijf ik als werkgever verantwoordelijk.
    Tevens heb ik een RI&E plan dus voor de polen pools voor de filipijnen in het engels, maar ze halen hun schouders op want het boeit ze niet, maar wie is verantwoordelijk juist ik als werkgever.
    Succes maar ik ben bang dat U weer komt met nutteloze oplossingen zoals nopjes lampjes afschermkapjes, maar niks zoals eigen verantwoording.

  • Simon J. de Waard

    Het is weer zover. Niemand van de schepen die vroeger beroepsmatig voeren (groter dan 20 meter) en de Bruine vloot vertegenwoordigd in het Comité.

    En ook de deskundige onderlinge verzekeraars niet.

    # de Stichting Recreatietoervaart Nederland;
    # REAAL verzekeringen;
    Met andere woorden: Niet representatief.

  • een cbv er

    De naam cbv bestaal al jaren,dus verzin aub wat anders.Trouwens het bestaande cbv vervoerd al jaren zeer veilig.

  • Kees

    En jaa hoor, weer een comite erbij. Een niksoplossend, geldverslindend en nikstoevoegende kletsgroep.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook