Blazen tegen de crisis

Binnenvaartondernemers die maandag 16 november niet naar Brussel komen, worden verzocht hun schepen zoveel mogelijk bij elkaar stil te leggen en tussen 13 en 13.30 uur de scheepshoorns te laten blazen. Initiatiefnemer Anton van Megen is een van de velen die iets onderneemt om de demonstratie tot een succes te maken. Want hoewel het Samen Sterk Team veel steun ontvangt voor het plan met spandoeken en scheepstoeters te gaan demonstreren, blijven de autobussen nog angstvallig leeg.

Van Megen wil dat de binnenvaart in Brussel een krachtig signaal afgeeft. ‘Kom met zoveel mogelijk mensen naar Brussel’, roept hij op. ‘Als daar een paar honderd mensen zijn, dan zijn er nog altijd een paar duizend op hun schip. Wij vragen aan diegenen die niet naar Brussel kunnen komen hun solidariteit te tonen door zich te verzamelen in de Houthaven in Amsterdam, Tropicana in Rotterdam, Maasbracht, de vluchthaven IJzendoorn, de voorhaven Weurt, de autosteiger in Gorinchem, Antwerpen, Mannheim of Mainz. Daar tonen de schippers zich dan aan de pers. In de pauze van de Europese Commissie, van één tot half twee, laten ze dan met de scheepshoorns van zich horen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Blazen tegen de crisis | Schuttevaer.nl

Blazen tegen de crisis

Binnenvaartondernemers die maandag 16 november niet naar Brussel komen, worden verzocht hun schepen zoveel mogelijk bij elkaar stil te leggen en tussen 13 en 13.30 uur de scheepshoorns te laten blazen. Initiatiefnemer Anton van Megen is een van de velen die iets onderneemt om de demonstratie tot een succes te maken. Want hoewel het Samen Sterk Team veel steun ontvangt voor het plan met spandoeken en scheepstoeters te gaan demonstreren, blijven de autobussen nog angstvallig leeg.

Van Megen wil dat de binnenvaart in Brussel een krachtig signaal afgeeft. ‘Kom met zoveel mogelijk mensen naar Brussel’, roept hij op. ‘Als daar een paar honderd mensen zijn, dan zijn er nog altijd een paar duizend op hun schip. Wij vragen aan diegenen die niet naar Brussel kunnen komen hun solidariteit te tonen door zich te verzamelen in de Houthaven in Amsterdam, Tropicana in Rotterdam, Maasbracht, de vluchthaven IJzendoorn, de voorhaven Weurt, de autosteiger in Gorinchem, Antwerpen, Mannheim of Mainz. Daar tonen de schippers zich dan aan de pers. In de pauze van de Europese Commissie, van één tot half twee, laten ze dan met de scheepshoorns van zich horen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer