Chinezen geven Baudouin facelift

De door het Chinese bedrijf Weichai Power overgenomen Franse motorenbouwer Baudouin krijgt een flinke facelift. De Chinezen gaan het motorengamma uitbreiden De montagehallen van Baudouin zijn verplaatst van Marseille naar Cassis. De van MTU overgekomen Michel Berlier leidt het nieuwe Baudouin.

Chinezen

‘Baudouin bouwt nu alleen nog de klassieke V8- en V12-motoren. Naar de zescilinder lijnmotor van Baudouin is geen vraag meer en met de marinisering van Renaultmotoren is Baudouin gestopt’, zegt Jean Claude Sulej van Port Service Shiprepair. Het aan de Gentse Widauwkaai gelegen bedrijf vertegenwoordigt de motorenbouwer in de Benelux. Het concept van de huidige Baudouinmotoren stamt nog uit 1972. De onderdelen van de  eerste motoren zijn nog voor tachtig procent uitwisselbaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Chinezen geven Baudouin facelift | Schuttevaer.nl

Chinezen geven Baudouin facelift

De door het Chinese bedrijf Weichai Power overgenomen Franse motorenbouwer Baudouin krijgt een flinke facelift. De Chinezen gaan het motorengamma uitbreiden De montagehallen van Baudouin zijn verplaatst van Marseille naar Cassis. De van MTU overgekomen Michel Berlier leidt het nieuwe Baudouin.

Chinezen

‘Baudouin bouwt nu alleen nog de klassieke V8- en V12-motoren. Naar de zescilinder lijnmotor van Baudouin is geen vraag meer en met de marinisering van Renaultmotoren is Baudouin gestopt’, zegt Jean Claude Sulej van Port Service Shiprepair. Het aan de Gentse Widauwkaai gelegen bedrijf vertegenwoordigt de motorenbouwer in de Benelux. Het concept van de huidige Baudouinmotoren stamt nog uit 1972. De onderdelen van de  eerste motoren zijn nog voor tachtig procent uitwisselbaar.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer