Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Ingezonden: Coördinator Kleine Schepen

ROTTERDAM

‘Coördinator Kleine Schepen’, een veelbelovende en indrukwekkende titel. Welke schipper van het kleine schip heeft er eigenlijk gevraagd om deze coördinatie? Het zal toch zeker geen vrijblijvende, kostenloze bezigheid zijn, die coördinatie? En wat valt er zoal te coördineren voor het kleine schip?

De ultieme coördinatie, namelijk de schippersbeurs, zal er vrees ik niet uitkomen. Onze coördinator – een schipperszoon wiens vader ik nog ken van het brainstormen tijdens zijn bezoeken aan het Noord-Zuidkantoor in de Kipstraat – zegt uit de retail te komen. Natuurlijk kan ik me vergissen, maar dat roept associaties op met de supermarkt. De klant is koning en een betere service is onontbeerlijk. Hoe kan een zoon van een schipper het in zijn hoofd halen de binnenvaart met een supermarkt te vergelijken?

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (3)
  • g

    moeten we nu ineens blij met hem zijn ofzo.Kom op man wie zit hier op te wachten.Als je niet voor een toerbeurt bent moet je de markt z’n werk laten doen dat is wat de meerderheid toch wilde?(Vraag me af hoe dat straks aan de kassa gaat!!)

  • C. de Vette

    U kunt zich vergissen natuurlijk,
    U kunt ook eerst een beetje googlen natuurlijk, voordat u een stuk inzend.
    Drs.T Mooren is coordinator kleine schepen bij het EICB.
    En in de retail was hij logistiek projectleider,dus geen vakkenvuller of zo.
    Het EICB houdt zich bezig met innovatie.
    Dus vanzelfsprekend niet met een toerbeurt.

  • hagens

    Nou heeft deze meneer wel een punt over het slopen van de schepen i.p.v. ze te verkopen naar goedkope Oostbloklanden,misschien ben ik een roepende in de woestijn, maar van mij mag de sloopregeling morgen weer terug komen, en die onzin dat er te weing kleine schepen zijn dat gelooft u toch zelf niet, ze maken gewoon het vaarwater groter(denk aan Veghel).
    Kan alleen maar spreken over het kanaal, als u ziet wat hier aan goedkope Polen en Tsjechische collegas varen, denk alleen maar aan het feit dat de Binnenrederij in Poolse handen is en deze samen met andere Poolse duwboten de marktprijs omlaag halen (tenslotte de goedkoopste heeft het werk).

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook