Ronald Versloot wil als motivator optreden

Ronald Versloot, schipper en mede-eigenaar van het mts Commander (135 x 15 meter) volgt 17 september Bert Visser op als voorzitter van de Organisatie van Particuliere Tankvaartondernemers (OPTO). Verenigingsman Versloot heeft er veel zin in, ondanks de gure economische tegenwind en de problemen die de omschakeling van enkelwandige naar dubbelwandige tankvaart met zich meebrengt.

Ronald Versloot wil als motivator optreden

‘Voor een verantwoorde uitfasering van de enkelwandige tankers is het belangrijk dat iedereen zich houdt aan de in de CCR ontwikkelde tijdschema’s. Die maken het mogelijk enkelwandige schepen over een redelijke termijn af te schrijven en over te schakelen op dubbelwandige schepen. Het is belangrijk dat je als ondernemer weet waar je aan toe bent. Het is daarom heel vervelend dat een aantal grote klanten op een gegeven moment eigen termijnen en regels heeft opgesteld om die een tijdje later weer grotendeels in te trekken. Men heeft ons daarmee op het verkeerde been gezet. Ondernemers hebben op grond van die uitlatingen investeringen naar voren geschoven. Zowel voor eigenaars van enkelwandige- als van dubbelwandige tankers is het belangrijk dat termijnen worden aangehouden. Als die ter discussie staan zorgt dat voor grote onzekerheid.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ronald Versloot wil als motivator optreden | Schuttevaer.nl

Ronald Versloot wil als motivator optreden

Ronald Versloot, schipper en mede-eigenaar van het mts Commander (135 x 15 meter) volgt 17 september Bert Visser op als voorzitter van de Organisatie van Particuliere Tankvaartondernemers (OPTO). Verenigingsman Versloot heeft er veel zin in, ondanks de gure economische tegenwind en de problemen die de omschakeling van enkelwandige naar dubbelwandige tankvaart met zich meebrengt.

Ronald Versloot wil als motivator optreden

‘Voor een verantwoorde uitfasering van de enkelwandige tankers is het belangrijk dat iedereen zich houdt aan de in de CCR ontwikkelde tijdschema’s. Die maken het mogelijk enkelwandige schepen over een redelijke termijn af te schrijven en over te schakelen op dubbelwandige schepen. Het is belangrijk dat je als ondernemer weet waar je aan toe bent. Het is daarom heel vervelend dat een aantal grote klanten op een gegeven moment eigen termijnen en regels heeft opgesteld om die een tijdje later weer grotendeels in te trekken. Men heeft ons daarmee op het verkeerde been gezet. Ondernemers hebben op grond van die uitlatingen investeringen naar voren geschoven. Zowel voor eigenaars van enkelwandige- als van dubbelwandige tankers is het belangrijk dat termijnen worden aangehouden. Als die ter discussie staan zorgt dat voor grote onzekerheid.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer