Achterschip Erieborg op wielen

Bij Koninklijke Niestern Sander te Delfzijl is met twee tien-assige en één twaalf-assige SPMT’s (self propelled modular transporters) het 560 ton zware achterschip van het bouwnummer 839 uit de hal gereden en op de helling geassembleerd.

Achterschip Erieborg op wielen

Bouwnummer 839 is na de 19 juni opgeleverde Eemsborg het tweede van een viertal ijsklasse 1A multi purpose containercarriers (bouwnummers 839 t/m 841) die KNS voor Wagenborg bouwt. Deze 137,90 meter lange en 15,87 meter brede 11.300-tonners zijn de grootste, die in Noord-Nederland dwarsscheeps te water worden gelaten. Ze worden uitgerust met 4500 kW Wärtsilä 9L32C-motoren, die zorgen voor een snelheid van vijftien knopen. Nummer 839 komt eind dit jaar als Erieborg in de vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Achterschip Erieborg op wielen | Schuttevaer.nl

Achterschip Erieborg op wielen

Bij Koninklijke Niestern Sander te Delfzijl is met twee tien-assige en één twaalf-assige SPMT’s (self propelled modular transporters) het 560 ton zware achterschip van het bouwnummer 839 uit de hal gereden en op de helling geassembleerd.

Achterschip Erieborg op wielen

Bouwnummer 839 is na de 19 juni opgeleverde Eemsborg het tweede van een viertal ijsklasse 1A multi purpose containercarriers (bouwnummers 839 t/m 841) die KNS voor Wagenborg bouwt. Deze 137,90 meter lange en 15,87 meter brede 11.300-tonners zijn de grootste, die in Noord-Nederland dwarsscheeps te water worden gelaten. Ze worden uitgerust met 4500 kW Wärtsilä 9L32C-motoren, die zorgen voor een snelheid van vijftien knopen. Nummer 839 komt eind dit jaar als Erieborg in de vaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer