Economische Zaken wil vloot behouden

Er mag op dit moment in de binnenvaart sprake zijn van overcapaciteit. Maar als je die nu afbouwt door schepen definitief uit de vaart te nemen, heb je binnen enkele jaren een nieuw probleem. Als namelijk de economie weer aantrekt en vanaf 2013 de havens op de Tweede Maasvlakte in gebruik worden genomen, ‘heb je straks weer te weinig capaciteit’, meent minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken. Dat is een van de conclusies die zij trok na een rondetafelgesprek met vertegenwoordigers uit de sector transport en logistiek.

In het Deltahotel in Vlaardingen zaten daarbij maandagmiddag aan tafel afgevaardigden van onder meer het Havenbedrijf Rotterdam, containerrederij Maersk, containeroverslagbedrijf ECT, bedrijven uit het wegtransport en het spoorgoederenvervoer. De binnenvaart was vertegenwoordigd door directeur Ben Maelissa van binnenvaartcontainerrederij Danser en schipper-eigenaar Ad le Cessie van het ms Flamingo, een schip van 700 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Economische Zaken wil vloot behouden | Schuttevaer.nl

Economische Zaken wil vloot behouden

Er mag op dit moment in de binnenvaart sprake zijn van overcapaciteit. Maar als je die nu afbouwt door schepen definitief uit de vaart te nemen, heb je binnen enkele jaren een nieuw probleem. Als namelijk de economie weer aantrekt en vanaf 2013 de havens op de Tweede Maasvlakte in gebruik worden genomen, ‘heb je straks weer te weinig capaciteit’, meent minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken. Dat is een van de conclusies die zij trok na een rondetafelgesprek met vertegenwoordigers uit de sector transport en logistiek.

In het Deltahotel in Vlaardingen zaten daarbij maandagmiddag aan tafel afgevaardigden van onder meer het Havenbedrijf Rotterdam, containerrederij Maersk, containeroverslagbedrijf ECT, bedrijven uit het wegtransport en het spoorgoederenvervoer. De binnenvaart was vertegenwoordigd door directeur Ben Maelissa van binnenvaartcontainerrederij Danser en schipper-eigenaar Ad le Cessie van het ms Flamingo, een schip van 700 ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer