Immaculata vaart nog zonder bak

Normaal laadt de binnenvaart hier 9000 ton fosfaat per week, maar nu is in de eerste vijf maanden nog maar 10.000 ton verscheept. Het lijkt wel of de boeren minder kunstmest strooien en de koeien minder eten geven, want het aanbod van veevoer is ook minder.’ Schipper Antoon Bosman ligt met zijn nieuwe schip Immaculata in Amsterdam te laden voor Duitsland.

Immaculata vaart nog zonder bak

Bosman en zijn vrouw Jacolien kregen het schip drie maanden geleden in handen. De Immaculata (135 x 11,45 meter, 4137 ton op 3,76 meter) is afgebouwd bij Teamco in Heusden. De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 hoofdmotoren van 1521 pk. Het schip is voorzien van een duwkop (type Narvik) met twee hydraulische koppellieren. ‘We hebben alleen nog geen proefvaart gemaakt met een bak ervoor’, zegt Bosman. ‘We moesten voor de proefvaart nog even uit het water en hadden weinig tijd. We waren al blij dat we voor de proefvaart genoeg lading in het schip zelf hadden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Immaculata vaart nog zonder bak | Schuttevaer.nl

Immaculata vaart nog zonder bak

Normaal laadt de binnenvaart hier 9000 ton fosfaat per week, maar nu is in de eerste vijf maanden nog maar 10.000 ton verscheept. Het lijkt wel of de boeren minder kunstmest strooien en de koeien minder eten geven, want het aanbod van veevoer is ook minder.’ Schipper Antoon Bosman ligt met zijn nieuwe schip Immaculata in Amsterdam te laden voor Duitsland.

Immaculata vaart nog zonder bak

Bosman en zijn vrouw Jacolien kregen het schip drie maanden geleden in handen. De Immaculata (135 x 11,45 meter, 4137 ton op 3,76 meter) is afgebouwd bij Teamco in Heusden. De voortstuwing wordt verzorgd door twee Caterpillar 3512 hoofdmotoren van 1521 pk. Het schip is voorzien van een duwkop (type Narvik) met twee hydraulische koppellieren. ‘We hebben alleen nog geen proefvaart gemaakt met een bak ervoor’, zegt Bosman. ‘We moesten voor de proefvaart nog even uit het water en hadden weinig tijd. We waren al blij dat we voor de proefvaart genoeg lading in het schip zelf hadden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer