‘Canal du Nord kan ook op Almelo-De Haandrik’

‘Schepen moeten optimaal gebruik kunnen maken van een vaarweg, dat is in het algemeen belang’, vindt schipper Ger Veuger van het Canal du Nord-schip Cambio (611 ton, 65 x 5,80 meter). Hij kàn varen op het kanaal Almelo-De Haandrik maar mag het niet, ondanks de miljoenen die in verbetering van de vaarweg zijn gestoken.

Veuger maakte bezwaar tegen het verkeersbesluit van de provincie Overijssel, dat de toegang om veiligheidsredenen beperkt tot Kempenaars (maximaal 55 x 6,60 meter en 2,50 meter diepgang).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Canal du Nord kan ook op Almelo-De Haandrik’ | Schuttevaer.nl

‘Canal du Nord kan ook op Almelo-De Haandrik’

‘Schepen moeten optimaal gebruik kunnen maken van een vaarweg, dat is in het algemeen belang’, vindt schipper Ger Veuger van het Canal du Nord-schip Cambio (611 ton, 65 x 5,80 meter). Hij kàn varen op het kanaal Almelo-De Haandrik maar mag het niet, ondanks de miljoenen die in verbetering van de vaarweg zijn gestoken.

Veuger maakte bezwaar tegen het verkeersbesluit van de provincie Overijssel, dat de toegang om veiligheidsredenen beperkt tot Kempenaars (maximaal 55 x 6,60 meter en 2,50 meter diepgang).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer