In crisis heeft lading hoogste prioriteit

De kersverse acquisiteur van het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB), Wilco Volker, heeft zijn eerste ladingpakket binnengehaald voor de binnenvaart. Zaterdag oogstte hij daarmee applaus op de tweejaarlijkse sponsordag van het bureau in de Efteling.

In crisis heeft lading hoogste prioriteit

Zo’n 200 sponsors werden daar ingelicht over onder meer de rol die het BVB wil spelen bij pogingen de crisis in de vervoermarkt te bestrijden. Meer lading is de beste remedie en de 50.000 ton houtsnippers (pulp) per jaar die Volker van de weg haalde is dus een stap in de goede richting, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat. Het BVB wordt wekelijks gebeld door verladers die er geen benul van hebben hoe ze iets per schip kunnen laten vervoeren. Zo zijn ook de houtsnippers op het pad van Volker gekomen. Hij heeft de klant wegwijs gemaakt en over drie maanden gaat de eerste lading het schip in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

In crisis heeft lading hoogste prioriteit | Schuttevaer.nl

In crisis heeft lading hoogste prioriteit

De kersverse acquisiteur van het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB), Wilco Volker, heeft zijn eerste ladingpakket binnengehaald voor de binnenvaart. Zaterdag oogstte hij daarmee applaus op de tweejaarlijkse sponsordag van het bureau in de Efteling.

In crisis heeft lading hoogste prioriteit

Zo’n 200 sponsors werden daar ingelicht over onder meer de rol die het BVB wil spelen bij pogingen de crisis in de vervoermarkt te bestrijden. Meer lading is de beste remedie en de 50.000 ton houtsnippers (pulp) per jaar die Volker van de weg haalde is dus een stap in de goede richting, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat. Het BVB wordt wekelijks gebeld door verladers die er geen benul van hebben hoe ze iets per schip kunnen laten vervoeren. Zo zijn ook de houtsnippers op het pad van Volker gekomen. Hij heeft de klant wegwijs gemaakt en over drie maanden gaat de eerste lading het schip in.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer