Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Scheepswerf Jac. Den Breejen in Hardinxveld heeft het mts Solution (110 x 13,50 meter) afgebouwd voor Frank en Vanessa van Gils. Hoofdmotor is een Ferrari-rood gespoten Caterpillar 3516.

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Het casco van de Solution is in Rusland gebouwd, onder auspiciën van Rensen Shipbuilding. De bevrachting wordt verzorgd door Interstream. ‘Het verschil met de vorige Solution is niet erg groot’, zegt Frank van Gils. Dit schip is twee meter breder. Het aantal ladingtanks is toegenomen van tien naar dertien, het tonnage van 3050 naar 4250.’ De nieuwe Solution is uitgerust met zwarte tanks en ladingverwarming, zodat ook zware olie kan worden vervoerd. ‘In het vorige schip zaten gecoate ladingtanks, maar daarvoor kregen we eigenlijk nooit lading aangeboden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading | Schuttevaer.nl

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Scheepswerf Jac. Den Breejen in Hardinxveld heeft het mts Solution (110 x 13,50 meter) afgebouwd voor Frank en Vanessa van Gils. Hoofdmotor is een Ferrari-rood gespoten Caterpillar 3516.

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Het casco van de Solution is in Rusland gebouwd, onder auspiciën van Rensen Shipbuilding. De bevrachting wordt verzorgd door Interstream. ‘Het verschil met de vorige Solution is niet erg groot’, zegt Frank van Gils. Dit schip is twee meter breder. Het aantal ladingtanks is toegenomen van tien naar dertien, het tonnage van 3050 naar 4250.’ De nieuwe Solution is uitgerust met zwarte tanks en ladingverwarming, zodat ook zware olie kan worden vervoerd. ‘In het vorige schip zaten gecoate ladingtanks, maar daarvoor kregen we eigenlijk nooit lading aangeboden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer