Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

HARDINXVELD

Scheepswerf Jac. Den Breejen in Hardinxveld heeft het mts Solution (110 x 13,50 meter) afgebouwd voor Frank en Vanessa van Gils. Hoofdmotor is een Ferrari-rood gespoten Caterpillar 3516.

1 / 1
Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Frank van Gils ziet nog aardig wat lading

Het casco van de Solution is in Rusland gebouwd, onder auspiciën van Rensen Shipbuilding. De bevrachting wordt verzorgd door Interstream. ‘Het verschil met de vorige Solution is niet erg groot’, zegt Frank van Gils. Dit schip is twee meter breder. Het aantal ladingtanks is toegenomen van tien naar dertien, het tonnage van 3050 naar 4250.’ De nieuwe Solution is uitgerust met zwarte tanks en ladingverwarming, zodat ook zware olie kan worden vervoerd. ‘In het vorige schip zaten gecoate ladingtanks, maar daarvoor kregen we eigenlijk nooit lading aangeboden.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (2)
  • Keesie

    Ik weet niet van welke planeet Mijnheer van Gils komt. Hij weet niet of het wel zo’n slappe tijd is ? Voor een kwart van de droge lading schepen is er geen werk en het gedeelte wat wel vaart verdient amper genoeg om de huisdieren van te laten eten. Op zee liggen zeeschepen met een capaciteit van ong. een miljoen teu opgelegd. Maar mijnheer van Gils weet niet of het wel echt zo’n slappe tijd is. Zet die roze tankerbril af en daal af naar de echte wereld…

  • jantje

    Logisch, je zit in de tankvaart. Blijkbaar heb je van droge lading niet echt veel verstand.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook