Nieuw ontwerpbureau baggerindustrie

Drie voormalige medewerkers van IHC-Merwede en Vosta LMG zijn een ontwerp- en bouwbureau begonnen voor baggercomponenten en baggerschepen. Het bureau heet Holland Marine Technologies (HollandMT) en is gevestigd in Woerden. ‘Wij vinden dat er eigenlijk maar weinig spelers op deze markt actief zijn en denken dat er ruimte is voor nieuwe spelers’, zegt Jan Willem de Wit, een van de initiatiefnemers. ‘Wij richten ons met onze diensten op de grote baggeraars, zoals Van Oord, Boskalis en Jan De Nul.’

Nieuw ontwerpbureau baggerindustrie

De Wit realiseert zich dat het niet eenvoudig is gevestigde spelers zoals IHC-Merwede en Vosta LMG de loef af te steken. ‘Maar we hebben met zijn drieën veel ervaring opgedaan, ook op managementniveau. Zelf heb ik bij beide bedrijven gewerkt, net als Gerrit Kamerman. Ook Jan Teun Boerma heeft de nodige ervaring.’ Boerma heeft veel ervaring met bouwen in Azië (China en Vietnam) en is daarom full time in China gestationeerd om de bouw van schepen, componenten en onderdelen daar te begeleiden. Ook de andere directieleden hebben ervaring met bouwen in Azië.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuw ontwerpbureau baggerindustrie | Schuttevaer.nl

Nieuw ontwerpbureau baggerindustrie

Drie voormalige medewerkers van IHC-Merwede en Vosta LMG zijn een ontwerp- en bouwbureau begonnen voor baggercomponenten en baggerschepen. Het bureau heet Holland Marine Technologies (HollandMT) en is gevestigd in Woerden. ‘Wij vinden dat er eigenlijk maar weinig spelers op deze markt actief zijn en denken dat er ruimte is voor nieuwe spelers’, zegt Jan Willem de Wit, een van de initiatiefnemers. ‘Wij richten ons met onze diensten op de grote baggeraars, zoals Van Oord, Boskalis en Jan De Nul.’

Nieuw ontwerpbureau baggerindustrie

De Wit realiseert zich dat het niet eenvoudig is gevestigde spelers zoals IHC-Merwede en Vosta LMG de loef af te steken. ‘Maar we hebben met zijn drieën veel ervaring opgedaan, ook op managementniveau. Zelf heb ik bij beide bedrijven gewerkt, net als Gerrit Kamerman. Ook Jan Teun Boerma heeft de nodige ervaring.’ Boerma heeft veel ervaring met bouwen in Azië (China en Vietnam) en is daarom full time in China gestationeerd om de bouw van schepen, componenten en onderdelen daar te begeleiden. Ook de andere directieleden hebben ervaring met bouwen in Azië.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer